Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Mazurska Manufaktura Alkoholi z 1,5 mln zł zysku netto w I półr. 2020 i śmiałymi planami na resztę roku

Mazurska Manufaktura Alkoholi, specjalizująca się w produkcji kraftowych alkoholi wysokoprocentowych, podała wyniki za pierwsze półrocze 2020 r. Spółka patrzy z optymizmem na kolejne miesiące. Jeszcze w tym roku planuje rozwój dystrybucji do lokalnych przedstawicieli sektora HoReCa, z końcem 2020 planuje debiut na rynku NewConnect, a we wrześniu emisję akcji na portalu Crowdconnect.

Mazurska Manufaktura Alkoholi z 1,5 mln zł zysku netto w I półr. 2020 i śmiałymi planami na resztę roku
Wódka Bielik fot. materiały prasowe

Mazurska Manufaktura Alkoholi w pierwszym półroczu 2020 r. wypracowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 4,8 mln zł. Spółka zanotowała zysk netto za I półrocze 2020 r. na poziomie 1,5 mln zł. Zysk operacyjny sięgnął 1,6 mln zł, a stan gotówki i lokat na koniec I półrocza wyniósł 1,3 mln zł.

- Mimo spowolnienia gospodarczego związanego z pandemią koronawirusa oraz niepewnej sytuacji na rynku, półrocze zamknęliśmy satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi oraz finansowymi. Wyszliśmy obronną ręką z potencjalnego kryzysu m.in. dzięki szybkiej reakcji i adaptacji do nowych warunków rynkowych – w ekspresowym tempie wprowadziliśmy na rynek linię środków dezynfekujących MM Hygienic, co dodatkowo napędziło sprzedaż – mówi Jakub Gromek, założyciel i prezes zarządu Mazurskiej Manufaktury Alkoholi.

Nie można porównać, jak zmieniły się wyniki finansowe firmy z roku na rok, ponieważ poprzednio raportowała ona swoje dane za okres od marca 2019 (kiedy spółka rozpoczęła swoją działalność operacyjną) do grudnia 2019.

Rok 2019 Mazurska Manufaktura Alkoholi zakończyła ze stratą netto na poziomie 1,08 mln zł, co jest pokłosiem licznych inwestycji.

- W 2019 roku, który był pierwszy rokiem działalności MMA, spółka skupiła się na pozyskaniu kapitału poprzez crowdfunding oraz niezbędnych aktywów do rozpoczęcia działalności produkcyjnej. Wydano także znaczne środki na marketing i pozycjonowanie marki - mówi Marek Stoiński ekspert ds. finansów korporacyjnych z ponad 20-letnim doświadczeniem rynkowym oraz akcjonariusz MMA.

Perspektywy na drugą połowę roku 

Biorąc pod uwagę powolną odwilż na rynku, Mazurska Manufaktura Alkoholi patrzy z optymizmem na kolejne miesiące, spodziewając się dalszych wzrostów sprzedaży oraz zysku.

- Po udanym pierwszym półroczu 2020 r., w drugim półroczu spodziewamy się nieco lepszych wyników sprzedaży niż w pierwszym półroczu z tym, że marża operacyjna może być nieznacznie niższa. Jednak w następnych latach głównym katalizatorem wzrostu sprzedaży i zysku netto ma być uruchomienie produkcji piwa Jurand w remontowanym browarze w Szczytnie – dodaje Marek Stoiński.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    alkohole rzemieślnicze RSS ALERT    /    Mazurska Manufaktura Alkoholi RSS ALERT    /    Jakub Gromek RSS ALERT    /    Marek Stoiński RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    alkohole premium RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.94.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!