Minister Zdrowia: Alkohol w Polsce jest zbyt tani
- Autor: Money.pl
- Data: 27-05-2017, 13:15

Podczas sejmowej konferencji "Ku trzeźwości Narodu" Konstanty Radziwiłł przyznał, że chce rozpocząć dyskusję na tematy dostępności alkoholu, jego ceny i powszechnej reklamy.
- Alkohol można kupić wszędzie. W sklepie, sklepiku, na stacji benzynowej. Gdzie się nie obejrzymy, tam jest dostępny. Polska jest niechlubnym wyjątkiem. Z doświadczeń międzynarodowych wynika, że to jeden z głównych czynników nadmiernego spożycia. Musimy podjąć zbiorową refleksję na ten temat - powiedział minister.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Radziwiłł jest zdania, że w Polsce za dużo jest reklam alkoholu.
– Promocja alkoholu w Polsce coraz bardziej odstaje od standardu międzynarodowego. Alkohol i jego możliwości reklamowe są niemal takie, jak dla każdego innego produktu. Musimy się nad tym pochylić i to wymaga pewnych ograniczeń - wyjaśniał.
Dodał na koniec, że rozumie, jak istotna dla polskiej gospodarki jest produkcja alkoholu i akcyza, która zasila budżet. Dlatego Radziwiłł podkreślił, że "potrzebne są kompromisy".
Czytaj więcej na Money.pl
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Kle Kle czyli Biały Bocian jako drinki. Polmos Bielsko-Biała wprowadza nowość
-
Van Pur uspokaja fanów Broka. Kultowe piwo nie zniknie z rynku?
-
13 sierpnia to Międzynarodowy Dzień Prosecco. Jak powstaje i skąd pochodzi to wino?
-
Piwny gigant wznawia produkcję w Ukrainie. To dobra wiadomość także dla Polski
-
Biskupi krytycznie o reklamie piw bezalkoholowych. "To groźny trend"
-
Sprzedawca wina z Wielkiej Brytanii szuka degustatora. Ma dla niego niecodzienną propozycję
-
Prosecco króluje w kategorii win musujących
-
Degustacja win z sommelierem, czyli jak pić wino?
-
Sprzedaż alkoholu: 15-latek w szpitalu, pracownicy grożą 2 lata więzienia
-
Strefa Mionetto Prosecco na jarmarku dominikańskim w Gdańsku
komentarze (3)
Prawde mowi ! Zakazać sprzedaży spirytusu w cenie poniżej 3 zł pod groźbą kar cielesnych
Odpowiedz\"Alkohol i jego możliwości reklamowe są niemal takie, jak dla każdego innego produktu.\" Czyżby? W jaki sposób się to objawia? W możliwości reklamy piwa dopiero po 20.00? W zakazie reklamy alkoholi tzw. mocnych w telewizji i radiu?
OdpowiedzALkohol od 13tej i na kartki!!!
Odpowiedz