Od pewnego czasu koncerny wprowadzają na rynek produkowane częściowo metodą tradycyjną piwa.Chcą one wyeliminować z rywalizacji mniejsze, zyskujące popularność browary. Zdaniem Marka Jakubiaka, właściciela kilku browarów, wielcy producenci mają gigantyczną sieć dystrybucji, docierają wszędzie oraz w zasadzie mają nieograniczone budżety reklamowe. Jego zdaniem małym zakładom trudno takiej sile stawić czoła.

Informuje Dziennik Gazeta Prawna czołowi producenci tradycyjnego piwa w Polsce nie mogą sobie pozwolić na porzucenie przemysłowej technologii. Tradycyjne piwo jest produktem nietrwałym, trzeba je spożyć w ciągu miesiąca a przemysłowe, na skutek filtracji i stosowania różnego rodzaju chemicznych polepszaczy, może w butelce stać latami.

Produkcja litra piwa w małym browarze kosztuje około 3 zł. Sprzedawane jest ono po 10-12 zł za pół litra. Osiągana marża jest w tym przypadku przynajmniej dwa razy wyższa niż w przypadku zakładów przemysłowych.

 

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl