Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Nadchodzi czas grzańców, alkoholi z potencjałem

Gdy za oknem wiatr, deszcz i temperatury bliskie zera stopni Celsjusza, to znak, że nastał czas grzańców. Badania potwierdzają, że to właśnie w okresie jesienno – zimowym, a zwłaszcza w grudniu trunki rozgrzewające sprzedają się najlepiej. Wina grzane to kategoria o wielkim potencjale, która konsekwentnie się rozwija – przyznają producenci grzańców,  członkowie Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. I zapewniają, że w tej sprawie nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.

Nadchodzi czas grzańców, alkoholi z potencjałem
fot. Shutterstock

Jeszcze do niedawna z nazwą „grzaniec” kojarzyło się wyłącznie czerwone wino wzbogacone przyprawami. I myli się ten, kto sądzi, że nic się w tej dziedzinie nie zmieniło. Tak jak w przypadku innych trunków, tak i tu, konsumenci oczekują nowości i zaskoczeń. Wie o tym chociażby firma Jantoń, lider segmentu win grzanych, która wprowadziła do swojej oferty wersję białą, miodową, a także bezalkoholową.

- Wina grzane to kategoria o wielkim potencjale. Grupa docelowa jest bardzo szeroka. Osoby prowadzące spokojny tryb życia zazwyczaj sięgają po grzańca w długie, mroźne wieczory, spędzane w domowym zaciszu. Ludzie młodsi, aktywni, piją wina grzane najczęściej po dniu spędzonym na stoku  czy długim zimowym spacerze – mówi Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń.

Stąd decyzja firmy o  zainwestowaniu w zakup wyposażenia, które pozwala bez trudu serwować wina grzane Jantoń w większości restauracji oraz w punktach na stokach narciarskich.

Nowość ma w swojej ofercie także firma Bartex, która wypuściła na rynek wersję „białą” jednego ze swoich grzańców. Ale niezależnie od tego, czy jest to wino białe czy czerwone, cechy dobrego trunku rozgrzewającego są takie same.  

- Dobry grzaniec to idealne zbalansowane wino czerwone lub  białe z dodatkiem popularnych przypraw takich jak  goździki, miód, kardamon, migdały, wanilia i pomarańcza. Niektóre przyprawy, jak imbir, są katalizatorem rozgrzewającego aromatu i  smaku grzańca - mówi Grzegorz Bartol, prezes firmy Bartex.

- Pamiętajmy, aby absolutnie nie gotować grzańca tylko podgrzać go do temperatury 60-70 C. Zachowamy wówczas unikalny aromat wina. W restauracjach grzańce pija się w specjalnych  glinianych kubkach lub kuflach, które idealnie utrzymują wysoką temperaturę - dodaje. 

Warto zaznaczyć, że kupując gotowe wina grzane, mamy pewność, że ich receptury są dopracowane przez specjalistów, a więc dają gwarancję odpowiedniego smaku.

Grzane wina mają właściwości rozgrzewające, są idealnym trunkiem na długie, chłodne, zimowe wieczory. Przy nim rozgrzejemy się po nartach, spędzimy fantastycznie czas z grupą przyjaciół lub romantyczny wieczór we dwoje.

Badania pokazują, że grzańce kupujemy najczęściej od października do lutego, ale najwyższe obroty osiągane są w grudniu (raport CMR za rok 2017/2018). Potwierdzają to dystrybutorzy i producenci.

- Ostatni i pierwszy kwartał roku to dla nas najlepszy okres sprzedaży win grzanych. Sprzedaż „grzańców” wzrasta nam wówczas sześciokrotnie, w stosunku do sprzedaży w pozostałej części roku - mówi Anna Kalinowska, dyrektor ds. produkcji i inwestycji w firmie Henkell & CO. Polska.

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    grzańce RSS ALERT    /    grzane wino RSS ALERT    /    Jantoń RSS ALERT    /    Bartex RSS ALERT    /    Henkell & Co. Vinpol Polska RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Jakub Nowak RSS ALERT    /    Magdalena Zielińska RSS ALERT    /    Anna Kalinowska RSS ALERT    /    Grzegorz Bartol RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    miody pitne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!