• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

strefa premium

(NIE)Okazjonalne bąbelki z dużym potencjałem - analiza i perspektywy rynku win musujących

Wina musujące m.in. prosecco, cava, a także szampany to do niedawna trunki spożywane w Polsce raczej przy szczególnych okazjach takich jak Sylwester, śluby czy urodziny. Jednak od jakiegoś czasu rynek ten rozwija się coraz mocniej, a Polacy pokochali „bąbelki” bez szczególnych okazji, co wpisuje się też w trendy światowe. Rynkowi pomaga moda na prosecco.
  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-12-2016, 11:39
(NIE)Okazjonalne bąbelki z dużym potencjałem  - analiza i perspektywy rynku win musujących
fot. Shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Polacy wypijają ok. 0,5 litra win musujących na głowę i daleko nam do europejskich rekordzistów - Francuzów, którzy wypijają około 4,8 litra na głowę, dlatego potencjał do rozwoju tego rynku w Polsce jest duży.

Polacy coraz chętniej sięgają po wina musujące dla smaku i przyjemności, a nie ze szczególnych okazji takich jak Sylwester czy ślub. W okresie czerwiec-lipiec 2016 r. sprzedaż win musujących wzrosła w ujęciu rocznym o 13,1 proc. ilościowo, na co szczególnie wpłynęła moda na prosecco (wzrost o 56 proc. w okresie czerwiec-lipiec).

- Wina musujące długo czekały na przyłączenie się do trendu wzrostu. Podczas gdy wina spokojne nieustannie zdobywały nowych konsumentów, to jeszcze w roku 2015 stwierdzaliśmy, że rynek wina musującego na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat pozostał w tym samym miejscu – mówi prezes Grupy Ambra Robert Ogór.

Dalsza część artykułu (92%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!