• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

strefa premium

(nie)Romantyczny biznes. Właściciel pubów Jabeerwocky buduje własny browar (wywiad)

Po przerwie spowodowanej pandemią Jabeerwocky wróciło do działania ze zdwojoną siłą i ma zakusy na więcej. W ciągu 2-3 miesięcy właściciel pubów planuje uruchomienie własnego browaru pod marką Jabeerwocky koło Pruszkowa oraz otwarcie kolejnych lokali. O strategii rozwoju marki opowiada Rafał Kowalczyk, właściciel marki i browaru, międzynarodowy sędzia piwny, wykładowca Sensoryki Piwa na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu i przede wszystkim miłośnik piwa.
  • Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2020, 10:10
(nie)Romantyczny biznes. Właściciel pubów Jabeerwocky buduje własny browar (wywiad)
Rafał Kowalczyk, właściciel marki i browaru Jabeerwocky, fot. materiały prasowe

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Portalspozywczy.pl: Skąd pomysł na otwarcie własnego browaru?

Rafał Kowalczyk, właściciel marki i browaru Jabeerwocky: Browar zawsze był elementem rozwoju marki. Na początku piwnej rewolucji, 6-7 lat temu, trwały już prace nad naszym browarem rzemieślniczym, który byłby pierwszym w Polsce. Finalnie powstał, jednak nigdy nie wystartował, gdyż wielkość instalacji 2hl była niewystarczająca, aby zrobić z tego przedsięwzięcie w odpowiedniej skali. Historia tyle romantyczna, co pouczająca, a zdobyte doświadczenie bezcenne. Zdecydowałem więc, iż na początku powstanie pub – miejsce wyjątkowe dla warszawskich piwnych geeków. Pub Jabeerwocky odniósł sukces i parę lat później można było pomyśleć o dalszym rozwoju w kierunku otwierania kolejnych pubów w innych miastach i wreszcie browaru w odpowiedniej jakości, wielkości oraz z odpowiednią infrastrukturą. Dzisiaj mamy kilka pubów, co w momencie uruchomienia produkcji ułatwi nam początkową sprzedaż piwa z naszego browaru. Zyskujemy też wyjątkową elastyczność promocji i testowania nowych produktów. A franczyzowe puby mogą pochwalić się unikatową ofertą.

Na jakim etapie są aktualnie prace związane z powstaniem browaru?

Największe problemy były związane z podłączeniem mediów: wody, kanalizacji, gazu i prądu. Historia podłączenia tego ostatniego to karykatura biurokracji „przyjaznej przedsiębiorczości”. Państwowej spółce energetycznej zajęło 2,5 roku podłączenie naszej hali produkcyjnej do znajdującego się na naszej działce transformatora, 4 m od tejże hali. Ale to już za nami. Sprawnie trwają prace wykończeniowe i instalacyjne. Większość z urządzeń: warzelnia, zbiorniki fermentacyjne, etc. stoi już na miejscu i jest spinana w całość. Musimy wykonać jeszcze niewielkie prace na zewnątrz budynku, ale to nie wpłynie na termin otwarcia browaru. Nie zapeszam, ale póki co kontakty z GUM i innymi pozostałymi urzędami wyglądają dobrze, więc być może przewidywany termin otwarcia – zimą jeszcze tego roku – będzie dotrzymany.

Dalsza część artykułu (70%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!