Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Nielsen: spada średnia zawartość alkoholu w piwie. Piwa bezalkoholowe to już samodzielna kategoria rynku

Piwa bezalkoholowe stały się już samodzielną kategorią tego rynku. Z analiz firmy Nielsen wynika, że piwa 0,0% ugruntowały swą pozycję na rynku na tyle, że śmiało można je zaliczyć do odrębnej, silnej kategorii. Obecnie stanowią już 4,7 proc. rynku piwa i taki sam odsetek w odniesieniu do całego rynku napojów bezalkoholowych. Od kilku lat spada też średnia zawartość alkoholu w piwie.

Nielsen: spada średnia zawartość alkoholu w piwie. Piwa bezalkoholowe to już samodzielna kategoria rynku
Średnia zawartość alkoholu w piwie w 2017 r. wynosiła 5,37 proc., w 2018 r. – 5,33 proc., a w 2019 już 5,27 proc. fot. portalspozywczy.pl

Rozwój kategorii piw bezalkoholowych pozwolił na wyodrębnienie trzech segmentów, które zaspokajają gusta poszukujących nowych smaków konsumentów. Spośród piw 0,0% najchętniej wybierane są warianty smakowe (2,9 proc. kategorii), które wzrosły w ubiegłym roku o 64,2 proc. wolumenowo, tuż za nimi są lagery (1,6 proc. kategorii), które wzrosły o 34,7 proc., zaś zestawienie zamykają bezalkoholowe specjalności (0,2 proc. kategorii), których stale przybywa, a wzrost wolumenowy wyniósł 612 proc.  wobec 2018 roku.

Marcin Cyganiak, dyrektor komercyjny w firmie Nielsen podkreśla, że od kilu lat systematycznie spada średnia zawartość alkoholu w piwie – w 2017 roku było to 5,37 proc., w 2018 r. – 5,33 proc., a w 2019 roku już 5,27 proc.

- Widać, że konsument pije coraz mniej alkoholu w piwie, a piwa bezalkoholowe to już 4,7 proc. całej kategorii, zaś jego wartość to 822 mln zł. A zatem piwo bezalkoholowe jest już kategorią większą od płatków śniadaniowych (818 mln zł) czy gumy do żucia (742 mln zł). Myślę, że za rok będziemy mówili już o 1 miliardzie złotych i o całkiem innym sąsiedztwie, czyli innych kategorii niż gumy i płatki – mówi Marcin Cyganiak.

- Porównując udział piw bezalkoholowych w całej kategorii piwa w krajach sąsiadujących z Polską, zauważyliśmy, że wypadamy niemal dokładnie pośrodku między Rosją a Niemcami. U naszych zachodnich sąsiadów piwa 0,0% odpowiadają za 7,5 proc. rynku piwa w ogóle, w Rosji stanowią one 2,3 proc. rynku, zaś u nas – 4,7 proc., podobnie jak u Czechów i Słowaków - odpowiednio 4,6 i 4,9 proc. – dodaje.

- Obserwując wybory konsumenckie u naszych zachodnich sąsiadów, możemy śmiało przewidywać, że piwo bezalkoholowe ma w Polsce potencjał do dalszego, dynamicznego wzrostu – mówi też dyrektor komercyjny w firmie Nielsen.

I wskazuje, że widać stopniową zmianę modelu konsumpcji piwa w kierunku piwnych specjalności, piw smakowych i piw bezalkoholowych. W 2019 roku spadła ilość kupionych lagerów o 2,7 proc., zaś lagery smakowe i piwne specjalności wzrosły wolumenowo odpowiednio o 7,8 oraz 7,7 proc.   

W 2019 roku udział alkoholowych lagerów w wartości sprzedaży piwa spadł do 83,1 proc. z 85,8 proc. w 2018 roku, smakowych alkoholowych lagerów wzrósł do 8,5 proc. z 7,8 proc., alkoholowych specjalności wzrósł do 3,6 proc. z 3,3 proc., a piw bezalkoholowych do 4,7 proc. z 3,1 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    piwa bezalkoholowe RSS ALERT    /    Marcin Cyganiak RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.130.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!