Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

PINTA inwestuje w rozwój produkcji. W browarze stanęły 4 nowe tanki po 150 hl każdy

Browar PINTA sfinalizował w czerwcu br. zaplanowane jeszcze przed lockdownem inwestycje w dodatkowe zbiorniki i linię do rozlewu piw w puszkach. W bardzo trudnym dla browarów rzemieślniczych okresie, od początku marca do końca maja tego roku, sprzedaż piw PINTY spadła zaledwie o 3%, co pionierzy piwnej rewolucji w Polsce zawdzięczają m.in. nowościom oraz szybkiemu zastąpieniu piwa w beczkach, którego nie odbierały zamknięte puby, piwami w butelkach i puszkach.

PINTA inwestuje w rozwój produkcji. W browarze stanęły 4 nowe tanki po 150 hl każdy
Browar PINTA inwestuje w rozwój produkcji, fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 23-06-2020, 11:33

– Dzięki nowym zbiornikom będziemy mogli już w obecnym sezonie zwiększyć warzenie o ponad 40% – mówi Ziemowit Fałat, główny piwowar i współwłaściciel Browaru PINTA.

W browarze w Wieprzu stanęły 4 nowe tanki po 150 hl każdy. Będą służyć jako zbiorniki procesowe i fermentacyjno-leżakowe. Ich montaż docelowo pozwoli na wyprodukowanie dodatkowych 120 tysięcy półlitrowych piw miesięcznie.

– Chcemy zwiększyć dostępność naszych najbardziej lubianych piw, a jednocześnie dalej rozwijać piwne eksperymenty i kooperacje z innymi browarami – dodaje Ziemowit Fałat.

Inwestycja w nowe zbiorniki wymagała ich zintegrowania z istniejącą linią technologiczną, modernizacji instalacji chłodniczej oraz rozszerzenia systemu sterowania i automatyki. Oprócz tego zostały zamontowane dodatkowe czujniki pomiarowe. Zbiorniki zostały wyprodukowane w fabryce  Gpi w Brzegu na Opolszczyźnie, natomiast ich włączeniem do całego system technologicznego w browarze zajęła się firma Ruland z Tychów.

Powiększoną linię technologiczną uzupełniła nowa puszkarka brytyjskiej firmy MicroCan. Dotychczas Browar PINTA korzystał z wynajmowanej mobilnej puszkarki. Własne urządzenie umożliwi PINCIE napełnianie do 2000 puszek na godzinę.

– W ciągu niecałych 6 miesięcy tego roku sprzedaliśmy ponad 132 tysiące puszek z naszymi piwami, czyli dwa razy więcej niż przez cały rok 2019 – podkreśla Ziemowit Fałat. – Widać, że polscy fani piw rzemieślniczych na dobre przekonali się do takiej formy opakowania – dodaje.

Instalacja własnej puszkarki wymagała dokupienia do niej transporterów, etykieciarki, drukarki, depaletyzatora puszek oraz stołu odbiorczego. Łącznie ostatnie inwestycje Browaru PINTA kosztowały 1,1 mln zł.

Browar PINTA powstał w 2011 roku, warząc w wynajętej warzelni pierwsze komercyjne piwo rzemieślnicze w Polsce „Atak Chmielu”. Do dziś jest to flagowy produkt browaru. Swój własny zakład PINTA uruchomiła w lipcu 2019 roku w Wieprzu koło Żywca. W 2019 roku PINTA uwarzyła 98 różnych piw w łącznej ilości ponad 18 tys. hektolitrów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PINTA RSS ALERT    /    browar RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    Kraft RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.187.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!