Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Piwa 0% stają się alternatywą dla słodkich napojów bezalkoholowych

Polacy coraz chętniej sięgają po piwa bezalkoholowe, także w czasie pandemii. A browarnicy stale powiększają swoją ofertę, nie bojąc się eksperymentować ze smakiem. Piwa 0% stają się alternatywą już nie tylko dla swoich tradycyjnych odpowiedników, ale też słodkich napojów bezalkoholowych. Piwa bezalkoholowe stanowią już niemal 5 proc. rynku piwa w Polsce.

Piwa 0% stają się alternatywą dla słodkich napojów bezalkoholowych
Piwa bezalkoholowe stanowią już niemal 5 proc. rynku piwa w Polsce. Szacuje się, że w ciągu 10 lat już co dziesiąte piwo sprzedawane w Polsce będzie piwem bez alkoholu. fot. Shutterstock

Średnia zawartość alkoholu w piwie spada od lat, w ubiegłym roku o kolejne 1,6 proc. Jak podaje Nielsen, na znaczeniu tracą przede wszystkim piwa mocne – z zawartością alkoholu powyżej 6,1 proc. Spada także – o 2,7 proc. – spożycie tradycyjnych lagerów (0,5-6,1 proc.). W 2019 roku wypiliśmy blisko 0,6 miliona hektolitrów piwa alkoholowego mniej.

Na popularności zyskują za to piwa bezalkoholowe, które stanowią już niemal 5 proc. rynku i stale zwiększają swój udział. Szacuje się, że w ciągu 10 lat już co dziesiąte piwo sprzedawane w Polsce będzie piwem bez alkoholu. Co ciekawe, w marcu i kwietniu tego roku, a więc w czasie największych obostrzeń związanych z pandemią COVID-19, piwo bezalkoholowe – jak wylicza Nielsen – zanotowało 30-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.

Alternatywa dla gazowanych napojów

Po lżejsze i orzeźwiające piwa bezalkoholowe szczególnie chętnie sięgamy latem. Spotkania towarzyskie, podczas których można wypić dobre piwo i wrócić do domu samochodem są coraz bardziej powszechne. Trunki, które jeszcze kilka lat temu były nie do końca udanym kompromisem, dziś są produktem najwyższej jakości. A ich smak nie odbiega od smaku tradycyjnych piw.

Co więcej, przez osoby aktywne fizycznie mogą być traktowane jako izotonik. 100 ml piwa bezalkoholowego zawiera około 6 gramów węglowodanów, czyli tyle, ile napój izotoniczny. Co ciekawe ma też 15 razy więcej magnezu i dwa razy więcej potasu. Zawiera witaminy z grupy B, w tym B6 i B12 oraz sód, choć w tym przypadku w mniejszej ilości niż napój izotoniczny. Piwo jest także źródłem przeciwutleniaczy, co przyspiesza regenerację mięśni.

– Mniej kaloryczne od tradycyjnych piwa bezalkoholowe stały się atrakcyjne m.in. dla coraz większej rzeszy osób aktywnych fizycznie. Takie piwo gasi pragnienie i nie wpływa negatywnie na efekty treningu – mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu i rozwoju Browaru Amber.

Piwo 0% staje się także coraz bardziej znaczącą kategorią w segmencie napojów bezalkoholowych.

– Piwa bezalkoholowe zaczynają być postrzegane już nie tylko jako alternatywa dla piw alkoholowych, ale też dla innych napojów, w tym słodkich napojów gazowanych. Zaryzykuję stwierdzenie, że jest to zdrowsza alternatywa – przekonuje Marek Skrętny.

Eksperymenty ze stylami

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    napoje gazowane RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT    /    piwa bezalkoholowe RSS ALERT    /    Marek Skrętny RSS ALERT    /    Browar Amber RSS ALERT    /    rynek piw bezalkoholowych RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!