Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Piwa zimowe mogą przynieść pewne ożywienie w branży

Piwo nadal pozostaje najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce. Według badań firmy Mintel ze stycznia 2015 roku, ok. 84 proc. Polaków w wieku ponad 18 lat kupiło piwo w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Szansą na ożywienie branży w tradycyjnie słabszych miesiącach zimowych mogą być piwa zimowe.

Piwa zimowe mogą przynieść pewne ożywienie w branży
fot. Browar Okocim

Struktura rynku piwa w Polsce zmienia się w miarę zwiększania się znaczenia i portfela małych browarów rzemieślniczych. Sprzedaż piw rzemieślniczych rośnie dzięki rosnącemu popytowi konsumentów na piwa unikalne i piwa premium.

Zima to dobry czas na eksperymenty z piwem

Tradycyjnie piwo jest uważane w Polsce za napój alkoholowy do picia głównie wiosną i latem. Mimo rosnącej popularności różnych odmian piwa, które są uznawane jako odmiany do picia przez cały rok, miesiące zimowe są tradycyjnie najsłabszymi sprzedażowo miesiącami dla branży, gdy konsumenci sięgają po „cieplejsze” napoje alkoholowe, takie jak wódka czy inne mocniejsze alkohole.

Dlatego wyłania się szansa dla „zimowych ocieplaczy” („winter warmers”), czyli piw na sezon zimowy, aby przyciągnąć i zachęcić konsumentów szukających w zimie tych „cieplejszych” wersji napojów alkoholowych.

Często piwa na sezon zimowy oferowane są w ramach limitowanych edycji i ofert sezonowych, co tworzy dodatkową otoczkę promocyjną wokół kategorii piwa.

I rzeczywiście uczestnicy tego rynku zgadzają się, że zima to najlepszy czas na eksperymenty i wprowadzanie na rynek limitowanych edycji piw, które mogą zwiększyć sprzedaż w zimniejszych miesiącach.

Polskie browary badają niszę "piw zimowych"

Podczas ostatniego sezonu zimowego w Polsce wprowadzonych zostało szereg piwnych nowości. Dominującym smakiem wśród nowych piw wprowadzonych między wrześniem 2014 roku a lutym 2015 roku był smak miodu, a także malin i jabłek.

Jednak miesiące zimowe są relatywnie krótkim okresem, aby konsumenci byli w stanie spróbować wszystkich limitowanych edycji oferowanych w tym czasie. Dlatego producenci mogą chcieć wprowadzać je na rynek jesienią, przedłużając ten okres dla konsumentów, aby mogli spróbować jak najwięcej oferowanych piw.

 Taka taktyka może być połączona z kampanią i materiałami promocyjnymi, aby wyedukować konsumentów w kwestii najlepszego sposobu serwowania tego typu piw z potrawami, z którymi mogą być łączone. To może również pomóc w zwiększeniu liczby okazji do konsumpcji, jak też umożliwić konsumentom dokonywanie bardziej przemyślanych wyborów przy zakupie limitowanych edycji.

- Limitowane edycje piw zimowych są również dobrym sposobem na stworzenie dodatkowej promocji kategorii piwa i zaoferowanie różnorodności konsumentom lubiących eksperymenty – mówi Regina Maiseviciute Haydon, analityk Mintela odpowiedzialna za sektor żywności i napojów w Polsce.

 

 

Mintel to wiodący dostawca globalnych badań konsumenckich, brandowych i medialnych. Już od ponad 40 lat firma dostarcza informacji na temat kluczowych trendów na całym świecie, oferując wysokiej jakości dane oraz analizy mające bezpośredni wpływ na sukces jej klientów. Dzięki temu Mintel cieszy się doskonałą reputacją i jest uznaną marką biznesową na całym świecie. Więcej informacji na: polska.mintel.com.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    piwa sezonowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • rauwolfia 2015-04-15 21:32:00
    dobrze, że piszecie o piwach zimowych- to najlepsza pora na ten temat :D

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!