Rynek alkoholi jest już wart ok. 33 mld zł. Cała branża urosła od października 2016 do września 2017 r. o 1,4 proc. (w skali roku), ale poszczególne kategorie alkoholi żyją własnym, bardzo dynamicznym życiem. Sprzedaż whisky skoczyła o 14 proc., natomiast sprzedaż cydru spadła o 13 proc. To najgorszy rezultat w branży. Takie dane przynosi raport firmy Nielsen, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Wzrost rynku skupia się na trzech kategoriach – wino stołowe i musujące oraz whisky.

Piwo jeszcze długo nie zostanie strącone z piedestału, choć w tym roku jego producenci nie bardzo mają się czym pochwalić. Od października 2016 r. do końca września 2017 r. Polacy kupili piwo o wartości 15,14 mld zł, o 1,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Całość w Rzeczpospolitej.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl