Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Polacy lubią gościnność, kulinarne eksperymenty i poszukiwanie nowych smaków - badanie

Gościnność jest naszą narodową chlubą. Lubimy organizować kameralne spotkania i chętnie odwiedzamy znajomych. To dla nas świetna okazja do kulinarnych eksperymentów i poszukiwania nowych smaków – wynika z badania „Barometr polskiej gościnności”.

Polacy lubią gościnność, kulinarne eksperymenty i poszukiwanie nowych smaków - badanie
fot. Ambra

Badanie „Barometr polskiej gościnności”, przeprowadzono na zlecenie grupy Ambra, producenta Cydru Lubelskiego Lodowego.  Sprawdziło ono, jak Polacy odnajdują się w roli gospodarzy oraz gości. Badanie towarzyszyło premierze Cydru Lubelskiego Lodowego, produktu idealnego właśnie na przyjęcia i do celebracji ważnych okazji.

Przyjmowanie gości i wizyty u rodziny lub znajomych są elementem domowej tradycji u blisko połowy respondentów 41,7 proc. Aż 43,6 proc. badanych postrzega polską gościnność jako chlubną cechę narodową.

Spotkania w kameralnym gronie, jak np. grill czy domowy obiad, sprawiają przyjemność 46,3 proc. badanych.  W kulinarnych eksperymentach przodują zdecydowanie kobiety - 73,4 proc. W przypadku wizyty niespodziewanych gości, ponad dwie trzecie badanych Polaków proponuje gościom kawę, herbatę czy wodę, 42,1 proc. kobiet zawsze ma coś słodkiego na taką okazję, a 31 proc. mężczyzn przygotowuje przekąski.

„Barometr polskiej gościnności” pokazał też, jak gościnność postrzegają konsumenci różnych alkoholi. Wielbiciele cydrów są najliczniejszą grupą utożsamiającą okazje towarzyskie z możliwością budowania więzi z bliskimi. Dla nich najważniejsze jest dobre towarzystwo (61,2 proc. wskazań).

- Goszczenie przyjaciół i częstowanie ich przekąską czy napojami traktujemy jako ważny rytuał wiążący i sprzyjający podtrzymaniu relacji, a także budowaniu bliskości. Ludzie z natury są istotami stadnymi. Coś, czego nie zrobilibyśmy w samotności, w grupie nabiera dla nas wyjątkowego smaku. Nawet drobne nowinki w menu, które uwzględniają gusta gości, wprowadzają pewien element zaskoczenia, tworzą nowe zwyczaje kulinarne, nadając danej grupie indywidualne znaczenie i budują intymność relacyjną - mówi Ewa Klepacka-Gryz, psycholog.

Badanie pokazuje, które grupy wiekowe są bardziej gościnne. Widać, że wiek i doświadczenie ma znaczenie. Podczas spotkań towarzyskich 83,1 proc. osób powyżej 50 roku życia zadeklarowało, że najważniejsza jest dla nich troska o dobry humor i przyjemną zabawę wszystkich zebranych. Dla porównania - średnio co druga pełnoletnia osoba nieprzekraczająca 24 roku życia, myśli częściej o swojej przyjemności (56,2 proc.).

Badanie przeprowadzono na próbie 1 000 respondentów, w wieku powyżej 18 roku życia. Badanie zostało zrealizowane w dniach 14-16.08.2017 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

cydr RSS ALERT    /    cydr lubelski RSS ALERT    /    Cydr Lubelski Lodowy RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Barometr polskiej gościnności RSS ALERT    /    badanie RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.133.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!