Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Polacy lubią piwne nowości, najchętniej kupują piwo w małych sklepach

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2016, 19:24
W branży piwnej w 2015 roku najbardziej dynamicznym segmentem pod względem wolumenu oraz wartości sprzedaży okazały się piwne specjalności, czyli piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane oraz niskoalkoholowe radlery. Ich wzrost wyniósł wartościowo 15,3 proc. r/r, a wolumenowo 15,6 proc. r/r - wynika z danych zaprezentowanych przez ZPPP Browary Polskie i firmę badawczą Nielsen.

Polacy lubią piwne nowości, najchętniej kupują piwo w małych sklepach
Polski rynek piwa w 2015 roku ustabilizował się. fot. shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Obserwowana od kilku lat rosnąca popularność piwnych nowości to trend, który - zdaniem analityków - może pomóc ustabilizować poziom konsumpcji w obliczu prognozowanego w długofalowej perspektywie organicznego spadku wielkości rynku.

Jak wynika z najnowszego raportu firmy Nielsen, w 2015 r. krajowy rynek piwa ustabilizował się. Branża piwowarska zanotowała lekki wzrost wartości sprzedaży o 0,8 proc. W ujęciu ilościowym  sprzedaż zwiększyła się natomiast o 1,4 proc.

Dalsza część artykułu (89%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!