Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Polacy mocniej zainteresowali się piwowarstwem domowym w czasie pandemii

W okresie lockdownu w Polsce zainteresowanie artykułami do warzenia piwa w domu wzrosło o około 30 proc. – Po okresie 2-3 lat dość stabilnej sprzedaży surowców dla amatorów znowu widać dużo większe zainteresowanie warzeniem piwa w domu – mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel Browaru PINTA. Powrót do warzenia w domu ocenia  jako nadzieję na dalszy rozwój piwowarstwa rzemieślniczego w Polsce.

Polacy mocniej zainteresowali się piwowarstwem domowym w czasie pandemii
W okresie lockdownu w Polsce zainteresowanie artykułami do warzenia piwa w domu wzrosło o ok. 30 proc fot. Shutterstock

– Na liczenie strat jeszcze jest za wcześnie, ale widać, że ludzie cały czas chcą eksperymentować i szukać nowych piwnych smaków. Na razie nie mogą tego robić razem z innymi, więc uruchomili warzenie w domu, a jak przyjdzie czas, to wrócą do pubów i sklepów z kraftem – mówi Ziemowit Fałat. I dodaje, że nie ma wątpliwości, że w piwach rzemieślniczych definitywnie zakończył się okres romantyczny.

Rynek piw kraftowych rósł nieustanie od początku w 2011 roku do momentu wprowadzenia ograniczeń spowodowanych epidemią. Z ostatniego raportu serwisu Piwna Zwrotnica za rok 2019 wynika, że za polskim kraftem stało coraz więcej browarów (47 nowych), piwnych premier (2457 tylko w ub. roku) i coraz wyższa produkcja. Jednak lockdown wdrożony 13 marca br. bardzo mocno uderzył w puby i w browary rzemieślnicze. Część z nich całkowicie utraciła możliwość sprzedaży, a Polacy zamknięci w domach zaczęli pić mniej piwa.

– Dziś widać, że pasja i porywy serca nie wystarczą do tego, żeby warzyć i sprzedawać swoje piwa. Biznesowo trzeba się lepiej przygotować, ale entuzjastów i „świeżej krwi” nie brakuje – mówi Ziemowit Fałat.

– Nie ukrywamy, że warząc w domu, dobre piwo można mieć za przynajmniej połowę jego sklepowej ceny. Teraz na takie warzenie jest czas, a czy później ludzie zamienią to we własny browar, pracę w browarze lub tylko większą piwną świadomość, to zobaczymy już po pandemii – dodaje.

I wskazuje, że bestsellerem sklepu Browamatora znowu stały się zestawy z kompletem akcesoriów do rozpoczęcia warzenia w domu. To oznacza, że na rynek cały czas wchodzą początkujący. Ale lepiej sprzedają się również surowce potrzebne do warzenia, a więc do domowego piwa wracają uśpieni przez jakiś czas „rewolucjoniści”. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    piwowarstwo domowe RSS ALERT    /    Ziemowit Fałat RSS ALERT    /    Browar Pinta RSS ALERT    /    rynek piw rzemieślniczych RSS ALERT    /    piwa domowe RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!