Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Polacy popierają reklamę wina i cydrów, ale nie chcą sprzedaży alkoholu online

- Polacy przychylają się do możliwości reklamy wyrobów winiarskich: wina, miodów pitnych i cydrów, a ich sprzeciw budzi możliwość sprzedaży alkoholu przez internet. Największy podział występuje w kwestii ograniczenia liczby punktów sprzedaży alkoholu - mówił Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP Polska Rada Winiarstwa podczas konferencji "Głos Polaków w sprawie wina".

Polacy popierają reklamę wina i cydrów, ale nie chcą sprzedaży alkoholu online
Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP PRW fot. PRW

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 26-10-2016, 14:20

Podczas konferencji prezes ZP PRW zaprezentował wyniki badań zleconych przez Radę i przeprowadzonych przez IBRiS w październiku 2016 r. na ogólnopolskiej próbie losowej tysiąca Polaków.

Respondenci byli pytani m.in. o to czy państwo powinno zezwalać na reklamę poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych. 56 proc. ankietowanych popiera możliwość reklamy piwa pod pewnymi warunkami. Więcej, bo 62 proc. pytanych opowiedziało się za możliwością reklamy wyrobów winiarskich, jak wina, miody pitne i cydry, choć w obecnym stanie prawnym jest ona ustawowo zabroniona. Przeciwnych reklamie piwa i wyrobów winiarskich było odpowiednio: 40 proc. i 33 proc. badanych.

Większość badanych (51 proc. wobec 42 proc. głosów przeciwnych) opowiedziało się za zezwoleniem na promocję w mediach kultury spożycia alkoholu oraz wiedzy o kulturze winiarskiej w połączeniu z prezentacją konkretnych produktów.

- Dobra renoma wina i wyrobów winiarskich wiąże się z ich trwałym, kulturowym powiązaniem z elegancją i umiarkowaniem, w czym wyróżniają się na tle innych wyrobów alkoholowych - podsumował te wyniki Kwaśniewski. - Argumenty, które 15 lat temu doprowadziły do prawnej dopuszczalności reklamy piwa, w tym wsparcie dla kultury spożycia alkoholi słabszych niż wódka, dzisiaj przemawiają za otwarciem mediów na promocję wyrobów winiarskich. Liczymy, że głos ten zostanie dostrzeżony również przez polityków - dodał.

Według badania IBRiS Polacy są przeciwnikami sprzedaży alkoholu przez internet (70 proc. negatywnych odpowiedzi wobec 26 proc. pozytywnych). Jednak, jak wykazało badanie, jedynie 3 proc. respondentów kiedykolwiek kupowało alkohol on-line.

Ankieterzy zapytali także Polaków o zdanie na temat reglamentacji punktów sprzedaży alkoholu. Ponad 54 proc. badanych (41 proc. przeciwko) uważa, że prawo powinno umożliwiać gminom regulację maksymalnej liczby punktów sprzedaży alkoholu. Wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych popiera niespełna 40 proc. badanych wobec 56 proc. głosów przeciwnych. Najdalej idący postulat wprowadzenia w miastach obszarów objętych zakazem sprzedaży alkoholu popiera 68 proc. ankietowanych wobec 28 proc. głosów przeciwnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

ZP PRW RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Jerzy Kwaśniewski RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu przez internet RSS ALERT    /    stacje benzynowe RSS ALERT    /    zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw RSS ALERT    /    reklama alkoholu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.26.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!