Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

strefa premium

Polacy stawiają na smak i jakość alkoholu - wywiad z prezesem Wyborowa Pernod Ricard

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-10-2016, 15:27
O bieżącej i prognozowanej sytuacji na rynku alkoholi mocnych, trendach konsumenckich, a także o tym, czego Polacy powinni się nauczyć od Japończyków rozmawiamy z Erikiem Benoistem, prezesem Wyborowa Pernod Ricard
Polacy stawiają na smak i jakość alkoholu - wywiad z prezesem Wyborowa Pernod Ricard
Erik Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard, fot. mat. pras.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak ocenia Pan polski rynek alkoholi mocnych w 2016 roku? Jakie czynniki wpływają na rynek w tym roku?

Rynek alkoholi mocnych zdecydowanie się ustabilizował po spadkach wywołanych podwyżką akcyzy w 2014 roku. Sytuacja różni się w zależności od kategorii alkoholi. Rynek whisky zachowuje się inaczej niż wódki. W kategorii wódek dostrzegamy niewielkie wzrosty. W przypadku whisky w dalszym ciągu rozwój jest bardziej dynamiczny. W tej chwili możemy zaobserwować całościowo niewielkie wzrosty, na co wpływ ma dobra koniunktura gospodarcza Polski. Widać to także w wynikach finansowych Wyborowa Pernod Ricard w ostatnim roku obrotowym.  To był ciekawy rok. Zrealizowaliśmy sporo innowacji produktowych na markach lokalnych, rozszerzyliśmy portfolio whisky a także kontynuowaliśmy inwestycje w zakłady produkcyjne. 

Jakie zmiany zauważa Pan obecnie na rynku alkoholi mocnych w Polsce? 

Rynek alkoholi zmienia się już od kilku lat, nie spodziewam się w jego kształcie rewolucji. Polacy są otwarci na nowe alkohole i smaki. Rozwija się intensywnie kultura koktajlowa. Konsumenci sięgają po coraz lepszej jakości trunki, ich poziom wiedzy i znajomość własnych preferencji stale rośnie. W ciągu ostatniej dekady znacząco wzrosła np. sprzedaż wolumenowa i wartościowa whisky. Mam tu na myśli nie tylko popularne marki tego trunku, jak np. Ballantine’s Finest, ale również te bardziej ekskluzywne jak np. Chivas Regal 12 YO lub 18YO albo whisky typu single malt – Aberlour. Coraz większe zainteresowanie konsumentów budzą także limitowane i trudno dostępne edycje whisky. Zaledwie kilka tygodni temu wprowadziliśmy na nasz rynek specjalną edycję The Glenlivet Cipher w liczbie zaledwie 250 sztuk, z których zdecydowana większość została już wykupiona. Coraz większą popularność zyskują również inne rodzaje trunków wysokoprocentowych, jak np. rumy, likiery czy gin.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • bb 2016-10-25 12:15:19

    Szkoda tylko ze producenci oszukuja... Cena ta sama a % nizsze.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!