Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Polski rynek wina obronił się przed COVID-19 i nadal się nie podda

Potencjał rozwoju rynku wina w Polsce jest znaczny i podczas, gdy w 2019 roku na świecie miały miejsce spadki produkcji i konsumpcji, to w Polsce konsumpcja wina nieprzerwanie rośnie. Zarząd Grupy Ambra szacuje, że w kolejnych latach rynek wina w Polsce może rosnąć w tempie nie mniejszym niż ok. 5 proc. rocznie, a pandemia COVID-19 nie zatrzymała wzrostów.

Polski rynek wina obronił się przed COVID-19 i nadal się nie podda
W roku 2019/2020 (zakończonym w czerwcu 2020 r.) Polacy wydali na zakup wina 3,41 mld zł, czyli o 7,8 proc. więcej niż rok wcześniej. fot. Shutterstock

- Nasz rok obrotowy 2019/2020 to nadal był dobry rok i w okresie lockdownu oraz potem, trendy wzrostowe rynku wina nie wyhamowały. Wino jest produktem premium na tle rynku alkoholi, jest też liderem konsumpcji we dwoje, więc te zmienione warunki życiowe działały na korzyść wina. I choć mniej było dużych imprez, to wino stołowe jednak się bardzo dobrze obroniło – ocenia Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

I dodaje, że konsumenci będą też coraz bardziej zainteresowani produktami z wyższej półki, bo szczególne okoliczności związane z COVID-19 nie zmieniły zainteresowania konsumentów dobrymi, nowymi produktami.

- Widzimy też nie zmniejszające się trendy premiumizacji i dynamicznie rosnąca kategoria whisky, czyli dotychczasowe trendy utrzymały się w okresie COVID, choć nastąpiły przesunięcia w kanałach dystrybucji - sprzedaż w sklepach rekompensuje nam mniejszą konsumpcję w gastronomii – mówi prezes Grupy Ambra.

- W innych branżach konsumenci powstrzymywali się przed wydatkami jak chociażby na zakupy sprzętu AGD, ale zakup alkoholi jakościowych także dobrze się trzyma na tle zmieniających się preferencji konsumentów, nawet w sytuacji gdy konsumenci zaczynają oszczędzać - dodaje.

Szybko rośnie też sprzedaż win musujących.

- Miesiące czerwiec–lipiec były dla naszych win stołowych, musujących i nawet dla whisky dwoma bardzo silnymi miesiącami.  Konsumenci po okresie lockdownu powrócili do aktywności społecznej, a poza tym na wakacje zostali w kraju. A ponieważ działalność HoReCa była ograniczona, to sprzedaż sklepów była silna, w skali nawet około 20 proc. dla win musujących. Zakładamy jednak, że na jesieni wzrosty będą skromniejsze niż te w lecie – mówi Robert Ogór.

Piotr Każmierczak, wiceprezes Grupy Ambra ocenia zaś, że są dwa różne czynniki hamujące dla rynku wina związane z pandemią, które mogą wpływać na sprzedaż Grupy Ambra.

- Po pierwsze obostrzenia związane z pandemią, które mogą powodować  ograniczenie dostępności czy to produktów czy to sklepów i zmianę wagi kanałów dystrybucji. Przyjmujemy jednak, że te ograniczenia, które już wcześniej miały miejsce są ograniczeniami ostrymi i trudno przewidywać, żeby miały przybrać jeszcze bardziej restrykcyjną formę. Liczymy się z tym, że sprzedaż w HoReCa i w sklepach może nie osiągnąć poziomów ubiegłorocznych, tzn. tych sprzed pandemii. Duża częćć restauracji nie wróciła do wcześniejszych skali działalności, a inne w ogóle się nie otworzyły – mówi wiceprezes Piotr Kaźmierczak.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    konsumpcja wina RSS ALERT    /    sprzedaż wina w Polsce RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    Piotr Kaźmierczak RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Covid-19 RSS ALERT    /    perspektywy rynku wina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!