Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Popyt na alkohole premium da szansę na rozwój małym i średnich producentom

- Premiumizacja to jeden z najważniejszych trendów na rynku mocnych alkoholi. Mam nadzieję, że przy stabilnej sytuacji gospodarczej i rozsądnej polityce podatkowej wzrost popyt na takie napoje będzie trwały - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Leszek Wiwała, prezes zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Popyt na alkohole premium da szansę na rozwój małym i średnich producentom
mówi serwisowi portalspozywczy.pl Leszek Wiwała, prezes zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy

Wiwała wskazuje, że wzrost sprzedaży produktów luksusowych został zatrzymany przez podwyżkę akcyzy w 2014 r. Jego zdaniem większy popyt na produkty premium daje szansę na rozwój również małym i średnich przedsiębiorstwom specjalizującym się np. w wysokiej jakości wódkach, nalewkach czy okowitach wytwarzanych w limitowanych, krótkich seriach.

- Producenci są gotowi oferować klientom produkty najwyższej jakości. Warto wspomnieć, że polską wódkę pił ostatnio słynny angielski agent James Bond. Przy korzystnej sytuacji gospodarczej popyt na luksusowe mocne alkohole w Polsce powinien rosnąć - ocenia prezes ZP PPS.

Wiwała pozytywnie ocenia zmiany, jakie zachodzą w kulturze picia mocnych alkoholi w Polsce. Rośnie grupa koneserów wysokiej jakości trunków. Jak dodaje, barierą oprócz wysokich podatków są ograniczone możliwości komunikacji marketingowej z klientami. Stąd trudno firmom z branży spirytusowej budować świadomość i rozwijać kategorię alkoholi premium.

- Mamy bardzo bogatą tradycję produkcji napojów spirytusowych. To nasza niewykorzystana szansa. Krajowa sprzedaż jest nasycona i raczej nie będzie rosła. Liczę jednak na stały wzrost wartości rynku. Poza tym wódka to ciągle jedna z nielicznych mocnych marek Polski, które mogą być hitem eksportowym. Tu z pewnością warto postawić na alkohole luksusowe. Dużo zależy także od zaangażowania naszej dyplomacji ekonomicznej w zdobywaniu zagranicznych rynków. W tym zakresie możemy się wiele nauczyć np. od Brytyjczyków czy Francuzów - podsumowuje prezes zarządu ZP PPS.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

premiumizacja RSS ALERT    /    spożycie alkoholu RSS ALERT    /    polska wódka RSS ALERT    /    Leszek Wiwała RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    alkohole mocne RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Obserwator 2016-03-25 12:12:12
    Dwie poprawki. Podwyżka akcyzy stosunkowo najmniej dotknęła alkohole z segmentu premium, gdzie udział podatków w cenie jest proporcjonalnie mniejszy. Po drugie, nie liczyłbym na jakąkolwiek \"dyplomację handlową\", jako instrument rozwoju eksportu. Każdy producent jest zdany wyłącznie na siebie, a państwo niech raczej trzyma się od tego z daleka...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.4.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!