Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Carlsberg Polska o Asahi: z pokorą patrzymy na konkurencję

Na polskim rynku piwnym pojawił się nowy konkurent. Do Polski wszedł japoński koncern Asahi Group poprzez kupno Kompanii Piwowarskiej. Carlsberg Polska z pokorą odnosi się do konkurentów. - Dobrze mieć takiego konkurenta – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

Prezes Carlsberg Polska o Asahi: z pokorą patrzymy na konkurencję
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

- Jako grupa Carlsberg znamy grupę Asahi, konkurujemy z nimi w Azji. To firma z tradycjami, która rozumie branżę piwną. Przedsiębiorstwa japońskie jak i sama Japonia przywiązują wagę do jakości produktów, opakowań, do kwestii środowiskowych, podobnie jak duński Carlsberg, więc dobrze mieć takiego konkurenta – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Z pokorą odnosimy się do wszystkich konkurentów, bo lekceważenie konkurencji jest lekkomyślnym działaniem w każdym biznesie. Obserwujemy, staramy się czerpać z dobrych praktyk, część innowacyjnych działań wprowadzamy sami, zaś niektóre nasze pomysły są z kolei kopiowane przez konkurencję - dodaje.

- Pojawienie się nieco innego, z punktu widzenia właścicielskiego, konkurenta traktujemy jako szansę na nauczenie się czegoś nowego i budowanie wartości kategorii – mówi również Tomasz Bławat.

A jak wejście Asahi może wpłynąć na rynek i co to może oznaczać dla konsumentów? - Trudno to ocenić. Polski rynek piwa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych na świecie. Jest duży, atrakcyjny, ale jednocześnie nasycony, tu trzeba konkurować na rynku, który niekoniecznie rośnie – mówi prezes Carlsberg Polska, która jest trzecim największym producentem piwa w Polsce.

- Na razie jest za wcześnie, aby cokolwiek wyrokować. Dobrze, że ta transakcja już nastąpiła. Oznacza to – przynajmniej na jakiś czas – pewną stabilność w branży - podkreśla.

Wraz z końcem marca tego roku Anheuser-Busch InBev sfinalizował sprzedaż aktywów należących do SABMiller w Europie Środkowej i Wschodniej, w tym Kompanii Piwowarskiej na rzecz japońskiego koncernu Asahi Group.

AB InBev ogłosił 31 marca zakończenie  procesu sprzedaży przedsiębiorstw należących wcześniej do SABMiller – w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Transakcja wycenia przedsiębiorstwa w Europie Środkowej i Wschodniej na 7,3 mld euro i została ogłoszona 13 grudnia 2016 roku.

Najistotniejszymi aktywami kupowanymi przez Japończyków są polska Kompania Piwowarska i czeski Pilsner Urquell. Na Słowacji przejęty zostaje browar Topvar, w Rumunii - Ursus, a na Węgrzech - Dreher.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    Asahi Group RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • podpis: Dodanie komentarza jes 2017-05-23 14:36:45
    Asahi to ciekawy przykład firmy. Sprzęt foto (Pentax), optyka, zegarki, a tu ...... piwo :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.38.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!