Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Carlsberg Polska o działaniach spółki, sezonie zimowym i rynku piwa (pełna rozmowa)

Prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat mówił w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o rynku piwa w Polsce w 2015 roku i perspektywach na 2016 rok, o sezonie zimowym dla browarów w Polsce oraz o działalności i wynikach spółki.

Prezes Carlsberg Polska o działaniach spółki, sezonie zimowym i rynku piwa (pełna rozmowa)
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 11-02-2016, 12:29

Jaka jest Pana ocena sytuacji na rynku piwa w Polsce w sezonie letnim i do bieżącego momentu?

Pod względem poziomu sprzedaży piwa tegoroczny sezon letni był podobny do poprzednich. Upalna pogoda, szczególnie w lipcu i sierpniu, nie wpłynęła jednak znacząco na wzrost konsumpcji piwa.

Według GUS produkcja sprzedana za okres styczeń- październik 2015 wynosi 34,1 mln hl, co oznacza w tym okresie stabilną dynamikę wolumenowo (0,1 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku. Jest to jednak nadal rynek silnej konkurencji cenowej, na którym wyzwaniem jest budowanie wartości kategorii.

Jak wyglądają wyniki Carlsberga i czy grupa jest zadowolona ze sprzedaży?

Dynamika sprzedaży Carlsberga w Polsce narastająco za okres do października 2015 w ujęciu wolumenowym wynosi 2,1 proc. Udziały za okres YTD 2015 październik osiągnęły wolumenowo 20,9 proc., co stanowi wzrost o 0,4pp.

Biorąc pod uwagę, że 2015 rok był sporym wyzwaniem szczególnie pod kątem silnej konkurencji cenowej – jesteśmy zadowoleni z naszych wyników. Oczywiście, zależy nam na budowaniu wolumenu sprzedaży, ale jednak nie kosztem wartości, która jest dla nas kluczowa.

Ile nowości wprowadził Carlsberg Polska w 2015 roku?

Dla Carlsberg Polska ten rok upłynął pod znakiem innowacji, które odpowiadają na oczekiwania konsumentów i budują wartość kategorii.  W sezonie letnim, wśród piw smakowych sukces rynkowy odnotowała, ceniona przez konsumentów, marka Somersby i nowy Somersby Elderflower Lime, o smaku kwiatu bzu z limonką.

Na rynek trafił również nowy Okocim Radler Cola, konsumenci mogli spróbować innowacji wśród lagerów czyli Carlsberg NOX chmielony na zimno chmielem Polaris, zaś marka Harnaś wprowadziła nowy wariant – Harnaś Wysokochmielowy. Z kolei marka Kasztelan poszerzyła wachlarz piw o specjalności – Kasztelan Specjały: Białe, Chmielowe i Niefiltrowane.

W 2015 roku z sukcesem ruszyła również, unikalna w tej branży, kampania dla bezalkoholowego piwa Karmi, w której twarzą marki została ikona światowego filmu, Penelope Cruz.  To ona wybrała także swój nowy wariant Karmi - Karmi Granat z Pomarańczą.

Czy sezon zimowy może mimo wszystko stać się sezonem piwnym np. dzięki nowościom typu piwa zimowe? Czy tego typu piwa są w stanie „pobudzić” sprzedaż browarów w tym zwyczajowo najsłabszym okresie roku i czy jest szansa, że przestanie on być najsłabszy?

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa 2015 RSS ALERT    /    rynek piwa 2016 RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!