Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Carlsberg Polska o rynku piwa w 2015 roku

Polski rynek piwa jest nadal rynkiem silnej konkurencji cenowej, na którym wyzwaniem jest budowanie wartości kategorii. W 2015 roku rynek raczej nie zanotował dużych zmian i mógł być podobny do roku 2014 – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Prezes Carlsberg Polska o rynku piwa w 2015 roku
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

- Przewidujemy, że rok zakończy się dynamiką na tym samym poziomie wolumenowo co w 2014 roku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Największy wyzwaniem niezmiennie od kilku lat pozostają niskie ceny piwa, które nie pozwalają na budowanie wartości kategorii i obniżają zyski browarów. Efekt niskich cen ma swoje przełożenie m.in. na reorganizacje, które ostatnio mają miejsce wśród dużych producentów, którzy dostosowują w ten sposób m.in. swoją bazę kosztową do sytuacji rynkowej - dodaje.

- W 2015 roku sprzyjało nam, choć w mniejszym stopniu niż się to powszechnie uważa, upalne lato i dość ciepły początek jesieni. Sprzyjające rozwojowi branży jest również zainteresowanie kategorią piwa – poszukiwanie nowych smaków i rozwój kultury piwnej, łączenia piwa z potrawami, uznanie, że piwo to szlachetny trunek, który może zachwycać na równi z winem – mówi również prezes Carlsberg Polska.

Jak zatem wpłynął sezon letni na branżę piwna w Polsce? - Pod względem poziomu sprzedaży piwa tegoroczny sezon letni był podobny do poprzednich. Upalna pogoda, szczególnie w lipcu i sierpniu, nie wpłynęła jednak znacząco na wzrost konsumpcji piwa – mówi Tomasz Bławat.

Według GUS produkcja sprzedana za okres styczeń-listopad 2015 wyniosła 37,1 miliona hektolitrów, co oznacza w tym okresie niewielki spadek wolumenowy o 0,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku.

- Jest to jednak nadal rynek silnej konkurencji cenowej, na którym wyzwaniem jest budowanie wartości kategorii – podkreśla prezes Carlsberg Polska.

Rynek piwa w Polsce w 2014 roku był wart 15 miliardów złotych. Wartość tego rynku spadła jednak o 0,6 proc. wobec 2013 r., natomiast spadek został skompensowany wzrostem ilościowym sprzedaży o 0,8 proc.

Z danych GUS wynika, że w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska (wchodząca w skład grupy SABMiller), na drugim miejscu jest Grupa Żywiec (grupa Heineken), a na trzecim Carlsberg Polska (grupa Carlsberg).

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    rynek piwa 2015 RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • imaser 2016-01-10 21:52:53
    Jak dla mnie powinni też się zainteresowac pracownikami, bo to co jest na portalu gowork.pl/opinie_czytaj,11129 to czasem strach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!