Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Carlsberg Polska: Rok 2015 upłynął pod znakiem piwnych innowacji

Dla Carlsberg Polska, trzeciego na polskim rynku producenta piwa, rok 2015 upłynął pod znakiem innowacji, których było naprawdę dużo – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Prezes Carlsberg Polska: Rok 2015 upłynął pod znakiem piwnych innowacji
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

- Dla Carlsberg Polska 2015 rok upłynął pod znakiem innowacji, które odpowiadają na oczekiwania konsumentów i budują wartość kategorii.  W sezonie letnim, wśród piw smakowych sukces rynkowy odnotowała, ceniona przez konsumentów, marka Somersby i nowy Somersby Elderflower Lime, o smaku kwiatu bzu z limonką – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Na rynek trafił również nowy Okocim Radler Cola, konsumenci mogli spróbować innowacji wśród lagerów czyli Carlsberg NOX chmielony na zimno chmielem Polaris, zaś marka Harnaś wprowadziła nowy wariant – Harnaś Wysokochmielowy - dodaje.

- Z kolei marka Kasztelan poszerzyła wachlarz piw o specjalności – Kasztelan Specjały: Białe, Chmielowe i Niefiltrowane. W 2015 roku z sukcesem ruszyła również, unikalna w tej branży, kampania dla bezalkoholowego piwa Karmi, w której twarzą marki została ikona światowego filmu, Penelope Cruz.  To ona wybrała także swój nowy wariant Karmi - Karmi Granat z Pomarańczą – mówi również.

Rok 2015 był też sporym wyzwaniem szczególnie pod kątem silnej konkurencji cenowej, ale Carlsberg Polska jest zadowolony z wyników, ponieważ w ciągu 10 miesięcy 2015 roku zwiększył wolumenowo sprzedaż piwa o 2,1 proc., a udziały w rynku wzrosły wolumenowo o 0,4 pkt. proc. do 20,9 proc.

Prezes podkreśla, że firmie zależy na budowaniu wolumenu sprzedaży, ale nie kosztem wartości, która jest dla Carlsberg Polska kluczowa, a tę budują np. wprowadzane innowacje i piwne specjalności.

Browary muszą walczyć o rynek przez cały rok, ponieważ rynek piwa w Polsce po latach szybkiego rozwoju stał się rynkiem nasyconym i nie rośnie już tak jak jeszcze dekadę temu. Dlatego producenci stawiają na wprowadzanie nowości i piwnych specjalności o każdej porze roku.

W okresie jesienno-zimowym konsumenci wybierają piwne specjalności o wyrazistych smakach i aromatach, często chmielowych, owocowych, korzennych, przyprawowych. Chętniej sięgają też po piwa ciemne i mocne. To zwiększone zainteresowanie specjalnościami powoduje, że jesień i zima stają się coraz ciekawszym czasem dla browarów.

- Niezależnie od pory roku,  to jasne pełne jest nadal niekwestionowanym faworytem, mając około 90 proc. udziału w całej kategorii piwa. Obserwujemy jednak, że od kiedy konsumenci mają coraz większy wybór, w okresie jesienno-zimowym chętniej sięgają po piwa ciemne, mocniejsze, piwne specjalności o intensywniejszych smakach i aromatach. Dlatego browary dostosowują swoją ofertę, aby w tym szczególnym czasie zaproponować coś wyjątkowego – mówi Tomasz Bławat. 

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa 2015 RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    piwne specjalności RSS ALERT    /    innowacje w branży piwnej RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    browary RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • dejwido 2016-01-29 17:32:53
    Raczej nie jest tak dobrze, browary craftowe robią o wiele wieksze innowacje. Na forum pracowników carlsberga gowork.pl/opinie_czytaj,11129 zresztą też nie porywają opinie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!