Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Carlsberg Polska: Rynek piw specjalnych może się podwoić

Rynek piwnych specjalności może w ciągu kolejnych pięciu lat wzrosnąć dwukrotnie odbierając pozycję lagerom – ocenia Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Prezes Carlsberg Polska: Rynek piw specjalnych może się podwoić
Piwne specjalności będą odbierać pozycję lagerom fot. Shutterstock

- Segment piwnych specjalności jest stosunkowo mały i sięga ok. 3 proc. całego rynku piwa – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.    

- Wciągu następnych pięciu lat lub nieco więcej rynek piwnych specjalności powinien się podwoić - widziałbym to w okolicach 6-7 proc. - odbierając rynek lagerom – dodaje.

- Na rynku amerykańskim piwa rzemieślnicze osiągnęły ok. 20 proc. rynku piwa i potem zaczęły spadać. Jednak czy u nas tak się zdarzy, zobaczymy, najpierw osiągnijmy ten wzrost, a dopiero potem się przekonamy – mówi również Tomasz Bławat.

Wszystkie browary w Polsce postrzegają innowacje, piwne specjalności piwa smakowe, jako segment napędzający wartość ich przychodów.

Na polskim rynku piwnym utrzymuje się zainteresowanie piwami smakowymi (beer-mixy i radlery) oraz piwnymi specjalnościami, szczególnie tymi, które podkreślają miejsce swojego pochodzenia oraz budują na autentycznej tradycji i historii piwowarskiej.

Dwa dominujące trendy na rynku to zainteresowanie piwnymi specjalnościami, które choć stanowią wartościowo średnio ok. 2,5 proc. rynku piwa wg. Nielsena, to rozwijają się dynamicznie o 10 proc. rok do roku w ujęciu ilościowym i wartościowym.

Drugi trend to niskoalkoholowe piwa smakowe (beer mix-y i radlery), które w sezonie stanowią wartościowo do 9,6 proc. rynku piwa, i rosną dynamicznie o 17 proc. w ujęciu zarówno wartościowym jak i wolumenowym.

Cała branża piwowarska wg. danych Nielsena zanotowała wzrost wolumenu o 1,4 proc., zaś wartości o 0,8 proc. w 2015 roku. Podobnie jak w latach poprzednich, rok 2015 stanowił wyzwanie dla branży piwowarskiej, głównie pod kątem budowania wartości, której nie sprzyjają nasycenie rynku (ok. 98 l/per capita) i zmiana struktury kanałów sprzedaży z rosnącym udziałem handlu nowoczesnego. 

Carlsberg Polska to trzeci producent piwa na polskim rynku z udziałem ilościowym w rynku na koniec 2015 roku na poziomie 21,1 proc. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (19,75 proc. w 2014 r).

W 2015 roku Carlsberg Polska zwiększył sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian.

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    piwne specjalności RSS ALERT    /    piwa smakowe RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    piwa regionalne RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Dominik 2016-03-23 20:06:44
    Dajcie jakiś porządny artykuł o browarach rzemieślniczych i kontaktowych ;-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!