Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Carlsberg Polska: rynek piwa może lekko spaść w 2017 r., nasze udziały wzrosną

Rynek piwa może lekko spaść w 2017 roku pod względem wolumenu wobec 2016 roku, zaś dynamika rynku pod względem wartości powinna przewyższać dynamikę wolumenową, czego nie było od paru lat – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska i oczekuje, że udziały spółki w rynku zwiększą się na koniec tego roku wobec 2016.

Prezes Carlsberg Polska: rynek piwa może lekko spaść w 2017 r., nasze udziały wzrosną
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Czy rynek piwa może wzrosnąć w tym roku? - Sądzę, że wolumen będzie na takim samym poziomie lub lekko poniżej ubiegłego roku, natomiast wartościowo dobrze byłoby utrzymać poziom z ubiegłego roku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- W każdym razie oczekuję, że dynamika wartościowa będzie przewyższać dynamikę wolumenową rynku, a czegoś takiego w kategorii nie było od paru lat. Dlatego musimy pracować nad odpowiednim miksem produktów i wspieraniem tych z tzw. wyższej półki, bo w ten sposób stabilizujemy cenę - dodaje.

A co z udziałami w rynku Carlsberg Polska? - Nasz cel to udziały na poziomie około 20 proc., co będzie znacznym wzrostem w stosunku do roku 2016 – mówi Tomasz Bławat.

Carlsberg Polska w pierwszym kwartale odzyskał utracone wcześniej udziały w rynku piwa w Polsce. Pierwszy kwartał 2017 roku był dobry dla firmy zarówno pod względem wyniku sprzedaży jak i wzrostu udziałów rynkowych. Tomasz Bławat mówi, że w pierwszym kwartale 2017 firma zanotowała wzrosty wartościowe jak i wolumenowe oraz, że dane Nielsena po pierwszym kwartale pokazują wzrost udziałów Carlsberg Polska do 19 proc. wartościowo z 17 proc. na koniec 2016 roku i wolumenowo do 20 proc. z 18 proc.

Czytaj też: "Carlsberg Polska odzyskuje utracone udziały w rynku".

Tomasz Bławat mówi też, że po pierwszym kwartale 2017 cały rynek piwa w Polsce zanotował spadek rzędu 1,7 proc. wartościowo i 1,9 proc. wolumenowo, ale trzeba pamiętać, że to są miesiące poza sezonem piwnym, a dodatkowo powodem jest wysoka baza z 2016 roku. Ubiegłoroczne wzrosty rynku to efekt m.in. Euro 2016, a w 2016 r., już w pierwszym kwartale trwały promocje, które przekładały się na dość duże wzrosty sprzedaży, stąd wysoka baza z 2016 powoduje, że po pierwszym kwartale 2017 rynek zanotował spadki rynku, rzędu 1,7 proc. i 1,9 proc.

I podkreśla, że rynek piwa jest dojrzały i już parę lat temu był nasycony z wysokim poziomem konsumpcji, więc trudno oczekiwać dużych, trwałych wzrostów.

Carlsberg Polska to jeden z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce. Ma w swoim portfolio marki piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen. Ważną częścią oferty są piwa regionalne -  Bosman, dostępny w regionie Polski północno-zachodniej i Piast oferowany w Polsce południowo-zachodniej.  Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w trzech browarach  o wieloletnich tradycjach piwowarskich, takich jak: Browar Okocim w  Brzesku (1845), Browar Bosman w Szczecinie (1848) i Browar Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi około 1300 pracowników.

Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

rynek piwa 2017 RSS ALERT    /    perspektywy rynku piwa RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • stepford 2017-06-07 08:46:46
    Nikt w Kraku i we Wrocku waszego \"piwa\" kijem przez szmatę nie tknie chyba że słoik!!!!!!!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.252.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!