Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Domu Wina: zakup luksusowych alkoholi to nie szaleństwo, a inwestycja

Ceny win z segmentu superpremium zaczynają się od kilkuset złotych za butelkę, a kończą na kilkudziesięciu tysiącach złotych za butelkę. Na rynku luksusowych whisky i wódek konkurencja jest jeszcze większa niż na rynku luksusowych win. Zakup drogich alkoholi nie jest szaleństwem, tylko inwestycją - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Paweł Gąsiorek, Prezes Zarządu Dom Wina Sp.z o.o z Krakowa.

Prezes Domu Wina: zakup luksusowych alkoholi to nie szaleństwo, a inwestycja
Paweł Gąsiorek, prezes Domu Wina fot. Dom Wina

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 04-03-2021, 13:57

- Wbrew pozorom, zakup drogich alkoholi nie jest szaleństwem, tylko inwestycją. Wina Grand Cru Classé są długowieczne, a ich cena z czasem rośnie. Podobnie jest z rocznikowymi winami wzmacnianymi, takimi jak porto. Na najwyższej półce stoją wina kolekcjonerskie z limitowanych serii, powstające w najsłynniejszych winiarniach świata. Dom Wina ma zaszczyt reprezentować Domaine Romanée Conti z Burgundii. Ich ceny - w zależności od etykiety i rocznika - wahają się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy za butelkę  - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Gąsiorek.

- Trudno mi powiedzieć, ile jest w Polsce firm wyspecjalizowanych w imporcie drogich alkoholi, ale intuicja podpowiada mi, że niewiele. Producenci bardzo starannie wybierają dystrybutorów. Bywa, że polskie firmy zaciekle konkurują o prawo do dystrybucji. Aby je otrzymać, trzeba mieć zaplecze intelektualne, logistyczne, renomę, no i sporo pieniędzy do zainwestowania w stany magazynowe - dodaje.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu w Strefie Premium: "Prezes Domu Wina: Alkohole luksusowe to trend nie do zatrzymania (wywiad)"

Prezes Domu Wina podkreśla, że trend premiumizacji na rynku alkoholi, zauważalny od jakiegoś czasu, jest już nie do zatrzymania i mimo, że pandemia dała się we znaki branży alkoholowej i HoReCa, to popyt na dobra luksusowe powoli, ale stabilnie rośnie.

Wina i alkohole mocne z dołu tej skali, czyli do 2 tys. zł, mają widocznie rosnący udział w sprzedaży, natomiast wina w wyższej kategorii cenowej budzą duże zainteresowanie, ale kupujących jest mniej i niekoniecznie w grę wchodzi konsumpcja.   

- Wina i alkohole mocne z dołu tej skali, czyli do 2 tys. zł, mają widocznie rosnący udział w sprzedaży. Polacy są nie tylko bogatsi, ale też lepiej winiarsko i kulinarnie wykształceni, dojrzalsi, wybredni. Wydają na alkohol więcej, ale piją go mniej. Tak jest we wszystkich bogatych krajach, bo liczy się jakość życia i zdrowie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Paweł Gąsiorek.

więcej informacji:

wina RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    wina luksusowe RSS ALERT    /    alkohole luksusowe RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    Dom Wina RSS ALERT    /    Paweł Gąsiorek RSS ALERT    /    rynek alkoholi luksusowych RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    rynek whisky w Polsce RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.41.241
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!