Prezes Grupy Żywiec: wierzę, że przed naszą branżą jest świetlana przyszłość
- Autor: Jakub Szymanek
- Data: 04-07-2022, 15:09

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Jakub Szymanek, portalspozywczy.pl: Spada sprzedaż piwa, natomiast trzy największe koncerny piwne w Polsce w tym sezonie wprowadziły już na rynek ok. 40 nowych smaków piw. Do tego dochodzą inne mniejsze browary i browary kraftowe. Jak wyjaśnić to zjawisko?
Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec: Rynek piwa w Polsce ewoluował i bardzo się zmienił w ciągu ostatnich kilku lat. Jest już jednym z najbardziej zróżnicowanych pod względem marek i produktów oraz konkurencyjnych w Europie. Przyczyną spadku rynku piwa pomimo takiego wzrostu innowacyjności jest fakt, że segmentem, który spada, jest lager, który stanowi 80% rynku. Jednocześnie najwięcej innowacji pojawia się w segmentach piw smakowych i miksów piwnych zarówno 0,0%, jak i alkoholowych. Przy dynamicznym wzroście kategorie te są wciąż stosunkowo niewielkie i nie rekompensują spadku lagera. Jest to odzwierciedlenie zmieniających się nawyków konsumentów. Młodsze pokolenia, choć lager znajduje się w ich repertuarze, wybierają chętniej ofertę we wspomnianych wyżej segmentach, ale tego rodzaju produkty kupowane są z mniejszą częstotliwością niż klasyczne jasne pełne.
komentarze (0)