Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Alkohole i używki

Prezes Grupy Żywiec: wierzę, że przed naszą branżą jest świetlana przyszłość

  • Autor: Jakub Szymanek
  • Data: 04-07-2022, 15:09
Piwo łączy ludzi na poziomie emocji, więc naprawdę wierzę, że przed naszą branżą jest świetlana przyszłość. Ale musimy dokonywać mądrych wyborów w zakresie innowacji, aby podczas rozwoju nowych segmentów zadbać o to, by segment, który jest filarem naszej działalności, był ciągle interesujący i angażujący dla konsumentów – powiedział Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.
Prezes Grupy Żywiec: wierzę, że przed naszą branżą jest świetlana przyszłość
Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec w rozmowie z nami ocenił m.in. obecną sytuację na rynku piwa w Polsce. / fot. materiały prasowe

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jakub Szymanek, portalspozywczy.pl: Spada sprzedaż piwa, natomiast trzy największe koncerny piwne w Polsce w tym sezonie wprowadziły już na rynek ok. 40 nowych smaków piw. Do tego dochodzą inne mniejsze browary i browary kraftowe. Jak wyjaśnić to zjawisko?

Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec: Rynek piwa w Polsce ewoluował i bardzo się zmienił w ciągu ostatnich kilku lat. Jest już jednym z najbardziej zróżnicowanych pod względem marek i produktów oraz konkurencyjnych w Europie. Przyczyną spadku rynku piwa pomimo takiego wzrostu innowacyjności jest fakt, że segmentem, który spada, jest lager, który stanowi 80% rynku. Jednocześnie najwięcej innowacji pojawia się w segmentach piw smakowych i miksów piwnych zarówno 0,0%, jak i alkoholowych. Przy dynamicznym wzroście kategorie te są wciąż stosunkowo niewielkie i nie rekompensują spadku lagera. Jest to odzwierciedlenie zmieniających się nawyków konsumentów. Młodsze pokolenia, choć lager znajduje się w ich repertuarze, wybierają chętniej ofertę we wspomnianych wyżej segmentach, ale tego rodzaju produkty kupowane są z mniejszą częstotliwością niż klasyczne jasne pełne.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!