Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes JNT Group o perspektywach branży winiarskiej w trudnym 2020 r. i dobie koronawirusa

Prezes JNT Group Jakub Nowak ocenia, że w tym roku z pewnością nastąpi znacząca zmiana w zachowaniach konsumentów na rynku alkoholi, a przewagę osiągną firmy, które większość zasobów oraz procesów ulokowały w Polsce. Ciężkie czasy czekają przedsiębiorstwa specjalizujące się w sprzedaży do HoReCa oraz do sklepów specjalistycznych.

Prezes JNT Group o perspektywach branży winiarskiej w trudnym 2020 r. i dobie koronawirusa
Jakub Nowak, Prezes JNT Group fot. JNT Group

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 15-04-2020, 12:43

Ze względu na czekający nas skokowy wzrost bezrobocia czy brak pewności spowodowany kryzysem finansowym, prezes spodziewa się zmiany zachowań konsumenckich. Istotny będzie współczynnik value for money, co oznacza, że konsument będzie wybierał produkty tańsze oraz takie, które zna i którym ufa, czyli marki rozpoznawalne. Dodatkowo, ze względu na załamanie się łańcucha dostaw, preferowane będą firmy, które większość procesów realizują w Polsce, ponieważ zwiększa to bezpieczeństwo dostaw.

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu z prezesem JNT Group Jakubem Nowakiem, w strefie premium: „Prezes JNT Group o akwizycjach, rozwoju grupy i o perspektywach branży w dobie koronawirusa i po nim (wywiad)"

Jak będzie wyglądał rozwój rynku wina w Polsce w 2020 roku, nie tylko ze względu na podatki, akcyzę, ale też mając na względzie pandemię koronawirusa? - Z pewnością nastąpi znacząca zmiana w zachowaniach konsumentów, dużo większą rolę odgrywać będą produkty o dobrej relacji jakości do ceny, a także znane, cieszące się zaufaniem marki w dobrej ofercie cenowej – mówi Jakub Nowak.

- Przewagę osiągną firmy, które większość zasobów oraz procesów ulokowały w Polsce, ponieważ sieci handlowe będą preferowały dostawców, potrafiących zabezpieczyć łańcuch dostaw i płynnie reagujących na zmiany rynkowe. Ciężkie czasy czekają przedsiębiorstwa specjalizujące się w sprzedaży do HoReCa czy do sklepów specjalistycznych, ponieważ konsumenci nie będą już otwarci na zakup droższych produktów czy na spędzanie czasu w restauracjach - dodaje.

- Oczywiście branża HoReCa zacznie się odbudowywać w kolejnych latach, ale konsument będzie ostrożniej wydawał pieniądze i powrót do sytuacji sprzed kryzysu potrwa wiele lat – mówi też prezes JNT Group.

I podkreśla, że JNT Group jest w stosunkowo korzystnej sytuacji. - Dzięki realizowanej w ostatnich latach strategii równomiernego rozwoju i obsłudze wszystkich segmentów rynku, możemy elastycznie reagować na zmiany. W większości nasz biznes opiera się na rynku detalicznym, na którym mamy silną pozycję, co będzie kluczowe dla firm z branży – mówi.

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    JNT Group RSS ALERT    /    Jantoń RSS ALERT    /    Jakub Nowak RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    wina musujące RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wina spokojne RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!