Ze względu na czekający nas skokowy wzrost bezrobocia czy brak pewności spowodowany kryzysem finansowym, prezes spodziewa się zmiany zachowań konsumenckich. Istotny będzie współczynnik value for money, co oznacza, że konsument będzie wybierał produkty tańsze oraz takie, które zna i którym ufa, czyli marki rozpoznawalne. Dodatkowo, ze względu na załamanie się łańcucha dostaw, preferowane będą firmy, które większość procesów realizują w Polsce, ponieważ zwiększa to bezpieczeństwo dostaw.
Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu z prezesem JNT Group Jakubem Nowakiem, w strefie premium: „Prezes JNT Group o akwizycjach, rozwoju grupy i o perspektywach branży w dobie koronawirusa i po nim (wywiad)"
Jak będzie wyglądał rozwój rynku wina w Polsce w 2020 roku, nie tylko ze względu na podatki, akcyzę, ale też mając na względzie pandemię koronawirusa? - Z pewnością nastąpi znacząca zmiana w zachowaniach konsumentów, dużo większą rolę odgrywać będą produkty o dobrej relacji jakości do ceny, a także znane, cieszące się zaufaniem marki w dobrej ofercie cenowej – mówi Jakub Nowak.
- Przewagę osiągną firmy, które większość zasobów oraz procesów ulokowały w Polsce, ponieważ sieci handlowe będą preferowały dostawców, potrafiących zabezpieczyć łańcuch dostaw i płynnie reagujących na zmiany rynkowe. Ciężkie czasy czekają przedsiębiorstwa specjalizujące się w sprzedaży do HoReCa czy do sklepów specjalistycznych, ponieważ konsumenci nie będą już otwarci na zakup droższych produktów czy na spędzanie czasu w restauracjach - dodaje.
- Oczywiście branża HoReCa zacznie się odbudowywać w kolejnych latach, ale konsument będzie ostrożniej wydawał pieniądze i powrót do sytuacji sprzed kryzysu potrwa wiele lat – mówi też prezes JNT Group.
I podkreśla, że JNT Group jest w stosunkowo korzystnej sytuacji. - Dzięki realizowanej w ostatnich latach strategii równomiernego rozwoju i obsłudze wszystkich segmentów rynku, możemy elastycznie reagować na zmiany. W większości nasz biznes opiera się na rynku detalicznym, na którym mamy silną pozycję, co będzie kluczowe dla firm z branży – mówi.
W dobie koronawirusa lepiej mogą poradzić sobie kategorie win spokojnych, a gorzej kategorie tzw. alkoholi plenerowych czy droższych win.
- Duża część konsumpcji przeniesie się do domowego zacisza, dlatego zyskają wina spokojne. Stracą kategorie plenerowe, takie jak cydry czy piwa. Oczywiście, największe spadki odnotują produkty, które zazwyczaj spożywa się na imprezach czy w restauracjach - wina musujące czy droższe wina gronowe. Kategoria win nadal ma w Polsce bardzo małe nasycenie w porównaniu do innych krajów europejskich i z pewnością nastąpią zmiany w koszyku, jednak sama kategoria nadal będzie się rozwijać – mówi Jakub Nowak.
JNT Group S.A. Sp.K. jest jednym z największych producentów, importerów i dystrybutorów branży winiarskiej w Polsce. Ta dynamicznie rozwijająca się, nowoczesna firma posiada szeroką i różnorodną ofertę produktową, która obejmuje m.in.: wina gronowe, wina musujące, wermuty, wina grzane, ekologiczne, deserowe, owocowe, cydry, napoje niskoalkoholowe, hard seltzery, hard lemonade oraz drinki RTD.
Spółka prowadzi intensywne działania na rynku HoReCa premium. Aby umocnić na nim swoją pozycję, dokonała licznych akwizycji: przejęła działalność operacyjną spółki Wino Makłowicz oraz podpisała umowy na wyłączność dystrybucji win do HoReCa z polskimi winnicami Miłosz i Silesian. Firma przejęła także spółkę Platinium Wines.
JNT Group S.A. Sp.K. to także producent takich marek jak: Grzaniec Galicyjski, Kadarka Prestige, Monte Santi, Barmańska, Aronica, Zbójeckie Grzane, Leemon Demon, Cool Wave czy Cydr Dobroński.
Firma jest Członkiem Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (0)