• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes JNT Group: rozwijamy się szybciej niż konkurencja (wywiad)

Pandemia zmieniła zachowania konsumentów. Polacy więcej czasu spędzają w domu, co przełożyło się bezpośrednio na większe spożycie wina. Branża rozwija się, mimo ograniczeń w funkcjonowaniu kanału HoReCa. JNT Group skokowo umocniła pozycję na rynku, a rok 2021 znów będzie rekordowy. - Rozpoczęliśmy również ekspansję międzynarodową - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jakub Nowak, prezes zarządu JNT Group.
  • Autor: Barbara Woźniak
  • Data: 21-05-2021, 13:12
Prezes JNT Group: rozwijamy się szybciej niż konkurencja (wywiad)
Jakub Nowak, prezes JNT Group: JNT Group skokowo umocniła pozycję na rynku win spokojnych, a rok 2021 znów będzie rekordowy.fot. JNT Group
  • Pandemia zmieniła zachowania konsumentów. Polacy więcej czasu spędzają w domu, co przełożyło się bezpośrednio na większe spożycie wina. Zyskały wina białe, w puszkach i grzańce.
  • Branża rozwija się, mimo ograniczeń w funkcjonowaniu kanału HoReCa. Zyskały firmy, które mają rozbudowaną dystrybucję na rynku detalicznym, a które zabezpieczyły łańcuch logistyczny i ich perspektywy są bardzo optymistyczne.
  • W tym roku JNT Group kontynuuje rozbudowę oferty win gronowych, a wszystkie działania powodują, że rozwija się dużo szybciej niż konkurencja, zmierzając do realizacji celu – zdobycia pozycji lidera na tym rynku.
  • Mimo częściowych ograniczeń głównie w branży HoReCa, sprzedażowo będzie to kolejny rekordowy rok. Zwłaszcza, że otwiera się gastronomia, czyli kolejny kanał, w którym JNT Group szybko się rozwija.
  • JNT Group rozpoczęła też ekspansję międzynarodową - zatrudniła managerów odpowiedzialnych za poszczególne rynki i zaczyna na nich wdrażać model sprawdzony na rynku polskim.

 

Polacy w pandemii pili wina białe, w puszkach i grzańce

Jak w ocenie JNT Group wygląda obecnie sytuacja w branży winiarskiej i alkoholowej po ponad roku funkcjonowania w pandemii?

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Pandemia, która od ponad roku wpływa na wszystkie sfery życia, zmieniła zachowania konsumentów. Polacy więcej czasu spędzają w domowym zaciszu, w gronie najbliższych, co przełożyło  się bezpośrednio na większe spożycie wina. Wino bowiem stanowi swoisty kompromis pomiędzy potrzebami kobiet i mężczyzn i sprawdza się podczas wieczorów we dwoje. Bardzo zyskały wina białe, ponieważ to właśnie od nich zaczynają nowi konsumenci, którzy dopiero odkrywają tę kategorię.

W wolnym czasie, który dotychczas spędzaliśmy np. podczas imprez czy w restauracjach, teraz organizujemy wycieczki do lasu czy wyjścia do parku, a to z kolei pozytywnie wpłynęło na otwarcie się klientów na wina w poręcznych, lekkich opakowaniach, jakie stanowią puszki. W okresie jesienno-zimowym zyskały grzańce.

Branża rozwija się, mimo ograniczeń w funkcjonowaniu kanału HoReCa. Zyskały firmy, które mają rozbudowaną dystrybucję na rynku detalicznym, a które zabezpieczyły łańcuch logistyczny. Ich perspektywy są bardzo optymistyczne.

JNT Group skokowo umacnia pozycję na rynku 

Jak pandemia wpłynęła na działania, strategię i sprzedaż JNT Group? Czy coś zmieniła we wcześniejszych planach rozwoju grupy i zdobycia pozycji lidera rynku win gronowych? Czy taki plan jest nadal aktualny?

Pandemia utwierdziła nas w przekonaniu, że przyjęta przez nas wcześniej strategia dynamicznego rozwoju była słuszna. Dwa lata temu zainwestowaliśmy w nowoczesną infrastrukturę do rozlewu i butelkowania win gronowych. Ten czas pokazał, że był to właściwy wybór.

W ubiegłym roku przeprowadziliśmy duże kampanie marketingowe takich projektów jak Wino Chefa z Michelem Moranem, marek Wild Wine, The New Land z Nowej Zelandii, czy bardzo popularnego Angelo Primitivo. Działania te pozwoliły nam zanotować 40 proc. wzrost w kategorii win spokojnych i skokowo wzmocnić naszą pozycję na rynku.

W tym roku kontynuujemy rozbudowę oferty win gronowych, wprowadzając kalifornijską markę Free Way oraz Moonlight Lake z Australii. Dynamicznie rozwijamy też markę Monte Santi, rozbudowując Monte Santi ICE o nowe warianty i intensyfikując kampanię z Weroniką Książkiewicz. Nasza spółka Platinum Wines przejęła dystrybucję największej francuskiej marki na świecie J.P. Chenet, a także rozbudowała asortyment w zakresie win gruzińskich, portugalskich, hiszpańskich czy włoskich, co zwiększa sprzedaż.

Wszystkie te działania powodują, że rozwijamy się dużo szybciej niż konkurencja, zmierzając do realizacji naszego celu. W drugiej połowie roku planujemy dwie duże kampanie marketingowe, o których wkrótce będziemy mogli opowiedzieć więcej.

Rekordowy 2021 i ekspansja międzynarodowa  JNT Group

Czy ten rok może już być lepszy dla branży i dla JNT Group od bezprecedensowego 2020 roku?

Przewiduję, że mimo częściowych ograniczeń przede wszystkim w branży HoReCa, sprzedażowo będzie to kolejny rekordowy rok. Zwłaszcza, że teraz otwiera się gastronomia, czyli kolejny kanał, w którym szybko się rozwijamy.

Rozpoczęliśmy również ekspansję międzynarodową - zatrudniliśmy managerów odpowiedzialnych za poszczególne rynki i zaczynamy na nich wdrażać model sprawdzony na rynku polskim. Oczywiście, jak każdy, my również musimy mierzyć się ze skokowo wzrastającymi kosztami surowców i materiałów, czy wzrostem kursu euro. Ale dzięki ogromniej pracy, jaką wykonujemy od ponad półtora roku, bardzo optymistycznie patrzymy w przyszłość.

Jakie plany sprzedażowo-produktowe ma JNT Group na 2021 rok?

W tym roku nadal będziemy mocno rozwijać Wino Chefa z Michelem Moranem, czyli projekt, który jak dotąd rozrasta się z błyskawicznym tempie. Dzięki wsparciu Michela konsumenci bardzo szybko zaufali proponowanym przez niego winom.

Ponadto, tak jak wspominałem, wprowadziliśmy dwa nowe kierunki, czyli markę Free Way z Kalifornii i Moonlight Lake z Australii. Inwestujemy również w Monte Santi ICE, wprowadzając nowe warianty tego wina: ICE Blue, ICE Moscato i ICE Fragolino oraz zwiększyliśmy zasięg kampanii z Weroniką Książkiewicz i już na początku sezonu widzimy skokowy wzrost sprzedaży tego produktu.

Na przełomie czerwca i lipca wprowadzimy na rynek kolejny innowacyjny projekt, którym, mam nadzieję, znowu zaskoczymy rynek oraz wesprzemy jedną z naszych istniejących marek dobrze widoczną kampanią marketingową.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!