Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

strefa premium

Prezes Kompanii Piwowarskiej: 2020 to wyjątkowo trudny rok dla branży piwnej (duży wywiad)

  • Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2020, 13:38
– Mimo że rok się jeszcze nie skończył, już teraz można go podsumować określeniem „wyjątkowo trudny”. Myślę, że mogę tak mówić w imieniu całej branży, ponieważ wszyscy – i duże, i małe browary – zmagaliśmy się z tymi samymi problemami. Jeszcze pod koniec 2019 r. roku ogłoszono podwyżkę akcyzy na piwo o 10% – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Igor Tikhonov, Prezes Kompanii Piwowarskiej.
Prezes Kompanii Piwowarskiej: 2020 to wyjątkowo trudny rok dla branży piwnej (duży wywiad)
Igor Tikhonov, Prezes Kompanii Piwowarskiej, fot. materiały prasowe

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Portalspozywczy.pl: Jak ocenia Pan mijający sezon piwny 2020? Jaki on był dla Kompanii Piwowarskiej i całej branży piwnej?

Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej: Mimo że rok się jeszcze nie skończył, już teraz można go podsumować określeniem „wyjątkowo trudny”. Myślę, że mogę tak mówić w imieniu całej branży, ponieważ wszyscy – i duże, i małe browary – zmagaliśmy się z tymi samymi problemami. Jeszcze pod koniec 2019 r. roku ogłoszono podwyżkę akcyzy na piwo o 10%. Zmienna pogoda, z jaką mieliśmy do czynienia wiosną i latem, nie sprzyjała konsumpcji piwa, jednak czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na sprzedaż, była pandemia. Obostrzenia z nią związane wprowadzono w Polsce właśnie wtedy, gdy szykowaliśmy się na otwarcie sezonu piwnego; teraz, po odmrożeniu w miesiącach letnich, powracają, co jest dla nas i naszych partnerów gastronomicznych bardzo złą wiadomością. To wszystko powoduje, że nie spodziewamy się dobrych wyników. Taki scenariusz potwierdzają dotychczasowe dane: w okresie styczeń-sierpień cała kategoria piwna spadła o 4,5% według GUS i w najlepszym wypadku utrzyma się na takim poziomie do końca roku. Segmenty, które dotychczas dynamicznie się rozwijały, odnotowały zastój albo spowolnienie – choć są wyjątki od tej reguły. Nawet piwa bezalkoholowe, które wciąż rosły w tempie dwucyfrowym, to trzykrotnie wolniej niż w 2019 roku. Lekko spadła sprzedaż lagerów, przy czym widać zwiększone zainteresowanie piwami marek premium. Na takim samym poziomie utrzymuje się konsumpcja piwnych specjalności.

Dalsza część artykułu (88%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • OT TAKO 2020-11-17 12:20:49

    Po prostu Igor wypił za mało piwo i wot prabliem.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!