Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Kompanii Piwowarskiej: Dziś bardzo trudno ocenić perspektywy dla sektora piwnego

– Przyszłość jest bardzo niepewna – pandemia przybiera na sile i nie wiadomo, jak długo potrwa. Nie wiemy też jakie i na jak długo będą wprowadzane mechanizmy walki z pandemią. Nie znamy także konsekwencji makroekonomicznych pandemii w dłuższym okresie, zarówno w Polsce, jak i globalnie – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Prezes Kompanii Piwowarskiej: Dziś bardzo trudno ocenić perspektywy dla sektora piwnego
Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej, fot. materiały prasowe

Igor Tikhonov w rozmowie z nami ocenił mijający 2020 rok w branży piwnej. 

– Mimo że rok się jeszcze nie skończył, już teraz można go podsumować określeniem „wyjątkowo trudny”. Myślę, że mogę tak mówić w imieniu całej branży, ponieważ wszyscy – i duże, i małe browary – zmagaliśmy się z tymi samymi problemami. Jeszcze pod koniec 2019 r. roku ogłoszono podwyżkę akcyzy na piwo o 10%. Zmienna pogoda, z jaką mieliśmy do czynienia wiosną i latem, nie sprzyjała konsumpcji piwa, jednak czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na sprzedaż, była pandemia. Obostrzenia z nią związane wprowadzono w Polsce właśnie wtedy, gdy szykowaliśmy się na otwarcie sezonu piwnego; teraz, po odmrożeniu w miesiącach letnich, powracają, co jest dla nas i naszych partnerów gastronomicznych bardzo złą wiadomością. To wszystko powoduje, że nie spodziewamy się dobrych wyników. Taki scenariusz potwierdzają dotychczasowe dane: w okresie styczeń-sierpień cała kategoria piwna spadła o 4,5% według GUS i w najlepszym wypadku utrzyma się na takim poziomie do końca roku. Segmenty, które dotychczas dynamicznie się rozwijały, odnotowały zastój albo spowolnienie – choć są wyjątki od tej reguły. Nawet piwa bezalkoholowe, które wciąż rosły w tempie dwucyfrowym, to trzykrotnie wolniej niż w 2019 roku. Lekko spadła sprzedaż lagerów, przy czym widać zwiększone zainteresowanie piwami marek premium. Na takim samym poziomie utrzymuje się konsumpcja piwnych specjalności – tłumaczył prezes Kompanii Piwowarskiej.

Zatem w związku z pandemią jaka przyszłość czeka cały sektor piwny?

– Restrykcje spowodowane wirusem podczas pierwszej fali epidemii bardzo mocno odczuł m.in. sektor HoReCa. Wprawdzie latem konsumenci wrócili do lokali, ale ruch był znacznie mniejszy niż przed pandemią, a sprzedaż w kanale gastronomicznym nie była w stanie dorównać tej z ubiegłego roku. Szacujemy, że około 10% miejsc nie wznowiło już swojej pracy po lockdownie, a sprzedaż w kanale gastronomicznym skurczyła się aż o połowę. Do tego dochodzi wielotygodniowe zamknięcie hoteli oraz brak imprez typu wesela czy eventy branżowe – powiedział Igor Tikhonov.

więcej informacji:

Igor Tikhonov RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browar RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!