Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Kompanii Piwowarskiej: HoReCa to dla nas ważny strategicznie kanał

HoReCa to bardzo trudny kanał. Nie łatwo jest w nim działać, szczególnie jeśli chodzi o detalistów. Muszą oni podejmować rozsądne działania, aby mieć pewność, że ich profil biznesowy jest dochodowy – powiedział Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Prezes Kompanii Piwowarskiej: HoReCa to dla nas ważny strategicznie kanał
Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej, fot. materiały prasowe

Zdaniem prezesa Kompanii Piwowarskiej HoReCa nie jest największym kanałem sprzedaży piwa, a na przestrzeni ostatnich kilku lat liczba lokali miarowo spada. Niemniej jednak w ciągu ostatnich dwóch lat tempo tego spadku było nieznaczne.

– Sytuacja ustabilizowała się, a to dobra wiadomość. Z perspektywy KP i innych producentów piwa rynek HoReCa odgrywa niezwykle istotną rolę, ponieważ pomaga konsumentom cieszyć się piwem w odpowiedniej i miłej atmosferze. Jest to dla nas ważny strategicznie kanał – właśnie dlatego wpadliśmy na  już wcześniej wspomniany pomysł otwarcia restauracji Kozlovna. Jego celem jest umożliwienie ludziom spróbowania i doświadczenia piwa w możliwie najlepszych warunkach, w miejscu, gdzie piwo nalewa wyszkolony, dyplomowany barman itd. Nie ulega też wątpliwości, że kanał HoReCa wymaga dużo uwagi, ponieważ należy dbać o czystość przewodów rurowych, sprawność lodówek, odpowiednią temperaturę, nieobecność produktów mikro-wrażliwych wewnątrz, czystość kufli i tego typy rzeczy. Naprawdę wymaga to dużo pracy – ocenił Igor Tikhonov. 

W minionym roku Kompania Piwowarska zdecydowała się na inwestycje w segment HoReCa i otworzyła własne restauracje pod szyldem Kozlovna.

– Jeśli chodzi o rozwój tego projektu, to wyraźnie widzimy, że polscy konsumenci zaczęli wykazywać większe zainteresowanie czeskimi markami. Uważają je za coś nowego i innego od tego, do czego zdążyli przywyknąć. Właśnie dlatego są ich ciekawi. Kozlovna to stara koncepcja handlowa, która umożliwia ludziom spróbowanie czeskich produktów w autentycznych warunkach bez konieczności wyjazdu do Pragi czy Brna. Wystarczy udać się do Gdańska czy Wrocławia, aby zapoznać się z tradycyjnymi czeskimi sposobami picia piwa. Wiemy już, że wielu Polaków lubi czeską kuchnię i interesuje ich także to, jak zgodnie z tradycją powstaje piwo w sąsiednim kraju. Proces produkcji piwa w czeskich browarach to prawdziwa sztuka, a restauracje Kozlovna stanowią miejsce, w którym polscy konsumenci mogą go skosztować – wyjaśnił prezes. 

– Mamy plany i pomysły związane z otwarciem nowych restauracji, ale na pewno nie będzie to ogromne przedsięwzięcie. Nie będzie to McDonald's czy KFC. Kozlovna to limitowana koncepcja opracowana przez ludzi, których pasją jest picie piwa. Naszym głównym celem jest odtworzenie specyficznej atmosfery picia piwa typowej dla czeskich restauracji. Planujemy otworzyć nowe restauracje, ale tylko w dużych miastach i w przyjemnych, starannie wyselekcjonowanych lokalach – dodał. 

Czytaj więcej: Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej o rozwoju, wyzwaniach i zagrożeniach dla rynku piwa w Polsce (duży wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Igor Tikhonov RSS ALERT    /    browar RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!