Prezes Wyborowa Pernod Ricard: mamy odpowiedź na silny trend kraftowy
Wyborowa Pernod Ricard dzięki nawiązanym różnego rodzaju współpracom stworzyła produkty, które są odpowiedzią na silnie rozwijający się trend kraftowy na rynku alkoholi. Do whisky i piwa można podejść w innowacyjny sposób - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Eric Benoist, prezes zarządu Wyborowa Pernod Ricard oraz Pernod Ricard Central Europe.

We wrześniu firma Wyborowa Pernod Ricard we współpracy z niewielką, rodzinną gorzelnią z Radzicza wprowadziła do sprzedaży wódkę Wyborowa od Mistrza, a wcześniej poprzez markę Jameson współpracowała też w Polsce z browarem rzemieślniczym Pracownia Piwa, dzięki czemu powstało piwo Pooka oraz w Irlandii, której efektem jest irlandzka whiskey Jameson Caskmates.
- Wyborowa od Mistrza to wódka, która jest odpowiedzią na coraz silniej rozwijający się trend kraftowy. Wprowadziliśmy ją na rynek z początkiem września - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Eric Benoist.
- Wyborowa od Mistrza jest wódką rzemieślniczą tworzoną z jednego rodzaju zboża – żyta uprawianego lokalnie przy niewielkiej, rodzinnej gorzelni w Radziczu. Wyróżnia ją nie tylko wyjątkowy smak. To produkt, który niesie za sobą szczególną wartość emocjonalną związaną z historią i tradycją gorzelnictwa - dodaje.
- Produkowana jest w gorzelni należącej do prawdziwego mistrza gorzelnictwa - Łukasza Karmowskiego, który prowadzi ją wraz ze swoim ojcem. Pragniemy pokazać, że za produkcją wódki stoją prawdziwi ludzie, którzy ze swoją ogromną wiedzą, doświadczeniem i pasją, czuwają nad każdym etapem powstawania produktu – mówi też Eric Benoist.
Czyli podobnie jak w przypadku współpracy z browarem rzemieślniczym Pracownia Piwa? - Tak. Kooperacja marki Jameson i Pracowni Piwa była wielkim sukcesem, a w sprzedaży znalazło się ok. 2 tys. butelek piwa Pooka – piwa leżakowanego w beczkach po whiskey – mówi Eric Benoist.
- Marka Jameson weszła w podobną współpracę w Irlandii, której efektem jest irlandzka whiskey Jameson Caskmates, leżakowana z kolei w beczkach po piwie typu stout. To nasza druga duża tegoroczna nowość, która weszła na rynek kilka miesięcy temu, ale dużą promocję otrzymała podczas Festiwalu Whisky w Jastrzębiej Górze pod koniec sierpnia - dodaje.
- Te unikatowe produkty pokazują, że do whiskey i piwa można podejść w inny, innowacyjny sposób i że potrafimy połączyć w jakimś sensie obie te kategorie – mówi również Eric Benoist.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.