Prezes Wyborowa Pernod Ricard: trwa agresywna walka na polskim rynku
Na polskim rynku alkoholi mocnych trwa agresywna walka. - Ta walka cenowa nie jest czymś, czym jesteśmy zainteresowani - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Eric Benoist, prezes zarządu Wyborowa Pernod Ricard oraz Pernod Ricard Central Europe.

Pełny wywiad można przeczytać w strefie premium: „Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard o wynikach, rozwoju i agresywnej walce na rynku (wywiad)”.
- Warto zwrócić uwagę na poziom i wrażliwość cen oraz na agresywną walkę cenową na polskim rynku (…) Każdego roku mamy nadzieję, że ta walka się skończy, ale niestety tak się nie dzieje - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Eric Benoist.
- My koncentrujemy się jednak nie na walce cenowej, ale na strategii, która polega na rozwijaniu wysokiej jakości produktów premium i budowaniu unikalnych doświadczeń konsumenckich właśnie w tym segmencie – dodaje.
- Nie chcemy zwiększać wolumenów za wszelką cenę. Bardziej jesteśmy zainteresowani premiumizacją, oferowaniem konsumentom produktów wyższej jakości i rozwijaniu tego typu produktów. Jesteśmy bardziej zainteresowani zwiększaniem wartości niż wolumenów – podkreśla też Eric Benoist.
Wyborowa Pernod Ricard to część globalnego holdingu Pernod Ricard, obecnego na ponad 80 rynkach świata. Grupa Pernod Ricard w Polsce jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa.
W 2008 roku podczas integracji z V&S Grupa Pernod Ricard stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska. Na polskim rynku firma koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.
Grupa Pernod Ricard to jeden z największych na świecie producentów i dystrybutorów win i napojów spirytusowych. W roku obrotowym 2016/2017 grupa osiągnęła ponad 9,0 mld euro przychodów ze sprzedaży.
W skład portfela Grupy Pernod Ricard wchodzą między innymi: Absolut Vodka, Ballantine’s, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob’s Creek, G.H. Mumm, polskie wódki Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa i wiele innych marek globalnych.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.