Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes ZPPP Browary Polskie: To był rok wielkiej destabilizacji

Branża piwna ocenia, że od wprowadzenia pierwszego lockdownu w marcu 2020 roku, gdy rozpoczęła się pandemia koronawirusa, był to rok wielkiej destabilizacji i wielu ogromnych wyzwań dla branży takich jak podwyżka akcyzy, a potem lockdown wielu sektorów gospodarczych, w tym tych współpracujących z branżą piwną. Sektor piwa został poturbowany, a sprzedaż tego trunku spadła w 2020 roku niemal o cztery procent.

Prezes ZPPP Browary Polskie: To był rok wielkiej destabilizacji
fot. pixabay.com/Alexas_Fotos

- Patrząc na perspektywę przed pandemią, to był czas zupełnie innej rzeczywistości. Sama podwyżka akcyzy na początku roku była już postrzegana, jako bardzo duże zagrożenie dla branży, ale potem przyszła pandemia i od pierwszych dni lockdownu cała branża musiała zmierzyć się z kolejnymi ogromnymi wyzwaniami i nową sytuacją – mówił Mieszko Musiał, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

- Utrzymanie ciągłości warzenia piwa i dostaw do rynku wymagało bardzo dużej sprawności i elastyczności oraz szybkości działania, choć o tym mało się mówiło - podkreślał podczas konferencji on-line.

Wskazał też, że na początku ubiegłego roku cała branża miała już przygotowany portfel nowości do wprowadzenia na rynek, a po ogłoszeniu lockdawnu pojawiły się trudności z dotarciem do rynku.

- Z nowościami też trzeba było dotrzeć do rynku, a rzeczywistość zamknęła nagle gastronomię, a w efekcie w ubiegłym roku mieliśmy dwukrotne zamrożenie HoReCa. Poza tym oczywisty problem, jakim jest blokada dostępu do konsumenta, spowodował, że całą branża piwna solidaryzując się z gastronomią stanęła przed wyzwaniem jak pomoc gastronomii i jak odebrać otwarte beczki z piwem – mówił Mieszko Musiał.

- Również po stronie detalu były ograniczenia z dostępem do sklepów, z ilością ludzi w sklepach oraz czasem spędzanym przez konsumentów w sklepie - dodał.

- Wyzwań było w tym czasie bez liku i nie widać, żeby było lepiej. Miały się też odbyć takie imprezy, które zwykle pomagają branży piwnej jak np. mistrzostwa Europy, a nie odbyły się. I to też było wyzwanie. Była też brzydka wiosna i bardzo deszczowy początek lata. Nakładając na to brak prawdziwych wakacji, to wszystko spowodowało, że był to rok wielkiej destabilizacji – podkreślił Mieszko Musiał.

Powiedział też, że według danych GUS suma uwarzonego piwa przez browary w Polsce spadla w 2020 roku o 3,2 proc. w stosunku do 2019 roku, zaś w przypadku piwa sprzedanego dziura była jeszcze większa, bo spadek wyniósł 3,8 proc. 

Marcin Cyganiak z firmy analitycznej Nielsen powiedział natomiast, że rynek piwa zanotował wzrost wartościowy o 3,1 proc., ale wolumenowo zaliczył spadek o 1,6 proc. (dane te nie obejmują jednak HoReCa, a tylko handel detaliczny) i jest to trend, który utrzymuje się kolejny rok.

Oferty handlowe artykułów rolno-spożywczych znajdziesz w serwisie Giełda Rolna. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    pandemia koronawiusa RSS ALERT    /    Covid-19 RSS ALERT    /    Mieszko Musiał RSS ALERT    /    Browary Polskie RSS ALERT    /    ZPPP Browary Polskie RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.220.231.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!