Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Prezes ZPPPS: Naszym celem są odpowiedzialni konsumenci

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2013, 08:42
Większość konsumentów korzysta z alkoholu odpowiedzialnie. Producenci zdają sobie jednak sprawę, że produkt, który oferują może zostać użyty w sposób stanowiący zagrożenie dla życia i zdrowia. Dlatego ograniczenie skali problemów alkoholowych jest ważnym wyzwaniem społecznym nas wszystkich – powiedział Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy na panelu "Zrównoważony rozwój w handlu i w przemyśle spożywczym" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2013.
Prezes ZPPPS: Naszym celem są odpowiedzialni konsumenci
Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy na panelu w trakcie EEC 2013

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W całej Unii Europejskiej branża spirytusowa zrealizowała już ponad 300 projektów społecznych. W Polsce kampanie takie jak „Piłeś? Nie jedź!" czy „Lepszy start dla twojego dziecka" realizowane od pięciu lat dotarły już do ponad 2,6 mln konsumentów. - Działania, które podejmujemy we współpracy z partnerami mają na celu zapobieganie konkretnym problemom, takim jak pijani kierowcy, picie przez nieletnich, nielegalny alkohol, nadużywanie napojów alkoholowych, czy spożywanie alkoholu przez kobiety w ciąży i są zgodne ze strategią biznesową firm. Najcenniejsi dla branży są bowiem odpowiedzialni klienci - podkreśla Leszek Wiwała.

Wskazuje, że w październiku 2012 r. w Waszyngtonie szefowie trzynastu wiodących firm alkoholowych na świecie (w tym m.in. Bacardi-Martini, Brown-Forman, Diageo oraz Pernod Ricard) podpisali porozumienie, w którym zobowiązują się do realizacji do 2018 r. 10 wspólnych celów na rzecz ograniczania skutków nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu w pięciu strategicznych obszarach, takich jak: ograniczenie spożycia alkoholu przez osoby nieletnie; umacnianie i rozbudowywanie kodeksów działań marketingowych; przekazywanie konsumentom informacji i odpowiedzialne wdrażanie innowacji produktowych; walka ze zjawiskiem pijanych kierowców; zapewnienie poparcia sprzedawców dla ograniczania skutków szkodliwej konsumpcji alkoholu.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!