Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Producenci masowych lagerów tracą wpływy

Polacy coraz chętniej sięgają po niszowe gatunki piwa z browarów rzemieślniczych. Niepokoi to producentów masowych lagerów, którzy zaczynają tracić wpływy na rynku - informuje Rzeczpospolita.

Producenci masowych lagerów tracą wpływy
Polacy coraz chętniej sięgają po niszowe gatunki piwa. Fot. shutterstock.

Niespełna 320 mln litrów piw z browarów rzemieślniczych kupią Polacy w 2020 r. – prognozuje firma PwC. To ponaddwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku. Oznacza to, że za cztery lata ponad 7 proc. piw sprzedanych w naszym kraju pochodzić będzie z niszowych warzelni. Jeszcze w 2010 r. ich udziały nie przekraczały 2 proc.

Piwni rzemieślnicy wykorzystują modę na piwa inne niż masowe lagery, którymi po latach szybkiego rozwoju nasycili się Polacy. Ekspansja małych warzelni nie pozostanie bez wpływu na czołowe firmy piwowarskie, czyli Kompanię Piwowarską, Grupę Żywiec i Carlsberg Polska.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    producenci piwa RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Obserwator 2016-01-07 19:14:36
    Swiadomi konsumenci piwa maja dosc pica tego czegos co piwen nie powinno byc nazywane. A taki AleBrowar, Artezan, Pinta produkuja super smaczne prawdziew piwa.
  • niestety, , Bartek 00979 2016-01-08 02:04:20
    \"Piwni rzemieślnicy wykorzystują modę...\", niestety słowo klucz w tym artykule to moda. Nie chcę w jakikolwiek sposób obrażać piw z małych browarów(Ciechan czy Rześkie to jedne z moich ulubionych), ich twórców czy też konsumentów, zauważalne jest jednak w ostatnim czasie u wielu pseudo-znawców złocistego trunku atakowanie wszystkiego co z koncernu. Atakują nie mając nigdy w gębie wielu z produktów proponowanych przez te trzy firmy wspomniane w artykule. Okocim Palone, Żywiec APA czy Książęce Czerwone - na prawdę fajne piwa, idzie w koncerniakach znaleźć coś dobrego, ale wiadomo, nie ma co oczekiwać za 2 zł - chociaż Piast Wrocławski(oczywiście w butelce) daje radę. Swoją drogą jestem ciekaw czy zapaleńcy piw \"po dychu\" i droższych w taki sam sposób podchodzą do \"bardziej\" codziennych produktów, ważniejszych dla zdrowia - pieczywo, owoce, mięso czy nabiał... Dużo mniej dyskusji nad małymi dobrymi piekarniami, dobrym pieczywem aniżeli piwem...
  • Mikoro 2016-01-09 09:49:30
    Jeden może powiedzieć, że to moda, a inny powie, że woli piwa z małych browarów, bo zapewniają różnorodność smaku i oferują element odkrywania czegoś nowego. Ci, którzy chcą się tylko \"nawalić\" i tak kupią piwa najtańsze, a takie właśnie oferują koncerny piwowarskie. Polskie społeczeństwo, przez sieci marketów, zostało wychowane tak, aby kupować to, co najtańsze, a nie dobre, więc wielkie firmy piwne nie powinny czuć się zagrożone.
  • pzdr 2016-01-10 15:42:04
    tracenie wpływów to chyba lekka przesada.KONCERNY jak na razie mają się dobrze.powoli zdają sobie z tego sprawę jakie są trendy i tak jak np. grupa żywiec wprowadzają nowe piwa do swojego portfolio (APA,SAISON).Carlsber troszke gorzej (chmielowe,białe,niefiltrowane).KP to już skandal a ich największa premiera 2015 roku to LECH DIESEL Z COLĄ który okazał się klapą ! tylko od koncernów zależy jaki kawałek tortu oddadzą browarom rzemieślniczym - jestem pewien że KP straci najwięcej ponieważ nie są zainteresowani wprowadzaniem nowych stylów piwa do swojej oferty co pokazał nam rok 2015...PIJCIE DOBRE PIWO !
  • Jola 2016-01-12 10:12:32
    Coraz więcej tych pseudowynalazków z małych browarów nie daje się wypić, większość leci do zlewu ... już nie mówiąc jak uczulają na twarzy, że zaraz wysypki się dostaje ...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.33.158
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!