"Prozdrowotny" alkohol zacznie rozpychać się w branży?
- Autor: Puls Biznesu
- Data: 12-12-2018, 18:29

Wśród alkoholi z mniejszą zawartością procentów serwis wymienia piwa i „hard seltzers”. Przedstawiciele branży alkoholowej w Polsce, z którymi rozmawiał „Puls Biznesu”, nie znali polskiego określenia na ten drugi napój — to alkohol na bazie gazowanej wody, fermentowego cukru trzcinowego i liści herbaty, owoców czy ziół.
Szybko zajmuje amerykańskie półki — rodząca się kategoria przez 12 miesięcy (zakończonych w czerwcu) miała mieć około 260 mln USD sprzedaży, choć eksperci spodziewali się, że będzie zaledwie krótką modą. Ten nowy rodzaj alkoholu ma dawać w kość browarom, ale i wśród nich dziennikarze just-drinks.com zauważają zainteresowanie zdrowymi składnikami — przywołują przykład polskiego Browaru Fortuna, który wypuścił w tym roku piwo z cascarą (to suszone owoce kawowca, cenione za prozdrowotne właściwości).
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Andrzej Olkowski, prezes Browaru Kormoran i szef Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich mówi "Pulsowi Biznesu", że piwo dzięki mikroelementom jest niezłym izotonikiem i dodaje, że wiele browarów regionalnych weszło już w ten „prozdrowotny” trend — rozwijają np. piwa na bazie orkiszu zamiast pszenicy. Jednak ze względu na ograniczenia w promocji nie mają jak tego komunikować. To informacje, które konsument musi sam połączyć, a browarom nie wolno mówić o tym wprost.
Przykłady widać też na wysokoprocentowym rynku. Pernod Ricard, do którego należy Wyborowa, wypuścił na brytyjskim rynku specjalną edycję swoich wódek Absolut zawierających „prawdziwy truskawkowy i jabłkowy sok”, by przemówić do tych konsumentów, którzy cenią sobie naturalne składniki. W Polsce jednak producenci mocnych alkoholi nie szykują się do „prozdrowotnej” rewolucji. Marek Sypek, szef Stock Polska mówi, że naturalne dodatki smakowe czy sokowe, bez sztucznych aromatów, to nie jest nowy trend, ale coś co jest w alkoholach widoczne od dłuższego czasu. Dodaje, że teraz być może przyszedł po prostu czas na ogłaszanie tego i pewnie bardziej jest to nowość w sensie marketingowym niż faktycznie rewolucja w składzie.
Całość w „Pulsie Biznesu”.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Polacy zrezygnują z piwa i wina? Jak inflacja wpływa na branżę alkoholową?
-
Limitowana edycja ginu Hendrick’s Neptunia dostępna w Polsce
-
Biedronka rusza z piwną odsieczą. Do 20 butelek piwa gratis na długi czerwcowy weekend
-
Piwo za darmo i niższe ceny produktów na grilla w znanej sieci handlowej
-
11 czerwca odbędzie się 3. Festiwal Piwowarów Domowych
-
Produkcja i sprzedaż piwa wciąż spadają
-
Kompania Piwowarska i M/platform rozszerzają współpracę
-
Grochowica Spirits wprowadza na rynek swoją pierwszą okowitę z piwa
-
Stock buduje gorzelnię w Lublinie. Za ponad 120 mln zł
-
casualowy piątek
Sezon piwny 2022: Ok. 40 nowości od 3 największych koncernów. Czym jeszcze zaskoczą?
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
- Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
komentarze (1)
Sypek ale macie wódkę gazowaną, może trzeba zrobić krok dalej i kupić alkoholu z trzciny i spróbować wbić się w trend hard seltzers ?
Odpowiedz