Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Przed branżą spirytusową ogromne wyzwania zarówno teraz jak i po pandemii

Przed branżą spirytusową - zarówno teraz w obliczu pandemii koronawirusa jak i po jej zakończeniu - widać ogromne wyzwania m.in. znajdująca się obecnie w hibernacji branża HoReCa, utrudniona sprzedaż w sklepach, a także nałożone i planowane podatki oraz widmo suszy. Branża podsuwa rządowi rozwiązania i ostrzega, że jej kłopoty spowodują ograniczenia we wpływach do budżetu.

Przed branżą spirytusową ogromne wyzwania zarówno teraz jak i po pandemii
Witold Włodarczyk, prezes Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy fot. portalspozywczy.pl

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 14-04-2020, 14:02

 - Nie możemy udawać, że nic złego w branży się nie stało i w sposób oczywisty, tak jak i wiele innych branż również nasza zostanie dotknięta tą pandemią, a jak duży będzie spadek sprzedaży to będziemy mogli ocenić jak pandemia się zakończy. To co istotne obecnie – szczególnie z punktu widzenia budżetu państwa – to szukanie nowych źródeł finansowania – mówił podczas konferencji prasowej on-line Witold Włodarczyk, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Podatki i HoReCa  

- Najważniejszym naszym postulatem do rządzących, o którym mówimy od około roku, jest kwestia zrównania zasad naliczania podatku akcyzowego w całej branży alkoholowej, bowiem akcyza w branży spirytusowej jest naliczana od zawartości czystego alkoholu, czyli i m większy procent alkoholu tym większa akcyza – podkreślał Witold Włodarczyk i zaznaczył, że w branży piwnej już tak nie jest naliczana.

- Uważamy, że po pierwsze wtedy byłoby to sprawiedliwe, gdyby akcyza była tak liczone dla wszystkich, a po drugie jest szansa na znacznie większe wpływy do budżetu państwa z tego tytułu. Pozostaje też kwestia reklamy – branża piwna jako jedyna ma prawdo do reklamy. A to też powinno być oparte na równych prawach i zasadach - dodał.

Wyjaśnił, że branża spirytusowa z tytułu samej tylko akcyzy wnosi do budżetu państwa około 8,5 mld złotych, ale dziś w trudno oszacować jak to będzie się kształtowało, choć z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć, że to nie będzie osiągnięte.

- W I kwartale duża część etanolu była sprzedawana bez akcyzy, bo nie służyła celom konsumpcyjnym, a druga sprawa to kwestia całego rynku HoReCa– to istotny kanał dystrybucji wyrobów alkoholowych, szczególnie z grupy premium, i tu też nie będzie przychodów ani dla branży spirytusowej - ani dla budżetu ani dla tych lokali.  To jest poważny problem dla branży HoReCa i dla branż, które te lokale zaopatrują, czyli np. spirytusowej. A zatem te dwa elementy odbija się na sytuacji budżetu i branży spirytusowej – mówił Witold Włodarczyk.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    susza RSS ALERT    /    akcyza RSS ALERT    /    akcyza na alkohol RSS ALERT    /    podatki RSS ALERT    /    podatek od małpek RSS ALERT    /    Witold Włodarczyk RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!