Rosną wymagania Polaków względem piw. Odpowiedzią na to jest wzrost promocji w sklepach
- Autor: MondayNews
- Data: 03-06-2019, 10:51

W porównaniu do I kwartału ub. roku wzrosła promocja piw w sieciach handlowych o 19%. W tej kategorii zdecydowanie najbardziej poszły w górę bezalkoholowe trunki – aż o 90%. Największy przyrost odnotowały w hipermarketach – 193%. Na drugim miejscu znalazły się smakowe piwa. Ich udział w gazetkach zwiększył się o 57%. Najmocniej widoczny wzrost był w sklepach typu convenience – 191%. Trzecią pozycję w zestawieniu zajęły ciemne piwa ze zwyżką 47%. Aktywność promocyjna tych produktów szczególnie podniosła się w sieciach convenience, tj. o 155%. Na samym końcu tabeli jest jasne piwo z wynikiem zaledwie 8%. Promocja tego typu alkoholu w największym stopniu wzrosła w hipermarketach – o 55%.
– Z analizy firmy Hiper-Com Poland wynika, że w I kwartale tego roku, w stosunku do pierwszych trzech miesięcy ub. roku, sieci handlowe ogólnie zwiększyły promocję piwa o 19%. Zaobserwowany wzrost jest połączony z mocnym rozwojem branży piwowarskiej. Portfolio poszczególnych marek rozrasta się, a wprowadzanie na rynek nowych produktów siłą rzeczy wymaga większej aktywności promocyjnej. W sklepach pojawia się coraz więcej nowości i to już nie tylko od znanych producentów – mówi Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Najbardziej zwiększyła się promocja piw bezalkoholowych, bo aż o 90%. Jak wyjaśnia Julita Pryzmont, Business Development and Communication Director w Hiper-Com Poland, ma to związek z dynamicznym rozwojem tego segmentu. Wybór i jakość w jego obrębie stale wzrasta, co powoduje, że każdy smakosz jest w stanie znaleźć napój odpowiadający jego upodobaniom. Producenci, konkurując ze sobą, nieustannie wprowadzają nowe smaki. A nowości trzeba przecież komunikować konsumentom. Promocje stanowią do tego doskonałą okazję.
– Polska jest europejskim liderem pod względem tempa wzrostu konsumpcji piw bezalkoholowych. Staramy się doganiać Europę Zachodnią. Dla przykładu, w Hiszpanii tego typu napoje mają kilkunastoprocentowy udział w rynku. Spodziewam się, że u nas podobny poziom osiągniemy w ciągu kilku najbliższych lat. Będzie temu sprzyjać głównie moda na zdrowy styl życia – przewiduje Dyrektor Morzycki.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Rynek piwa w Polsce: sprzedaż, trendy i prognozy na 2022 rok
-
casualowy piątek
Przed nami sezon piwny: jakie będą wyniki sprzedaży browarów w tym roku?
-
Browar Fortuna i Robert Makłowicz uwarzyli razem piwo
-
Spada sprzedaż lagera. Czy wkrótce straci pozycję lidera na rynku piw?
-
Rynek piwa kurczy się i notuje najgorsze wyniki od 10 lat
-
Zmiany na rynku piwa. Co najchętniej piją Polacy?
-
Strajk w browarze piwnego giganta. Czego chcą związkowcy?
-
Chodźmy Felek na kufelek, czyli zwyczaje piwne Polaków
-
Grudniowe hot newsy: Nowa wódka, ubojnia i wskrzeszenie marki piwa
-
Małe browary zwolnione z akcyzy?
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (1)
Jaki jest sens porównania promocji w styczniu-marcu i kwietniu-czerwcu i wyciągania z tego wniosków o rozwoju branży przy produkcie tak sezonowym?
Odpowiedz