Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Rozwój młodego rynku wina polega na popularyzacji

Rozwój rynku wina w Polsce przebiega w sposób naturalny i na młodym rynku polega na popularyzacji - początkowo rośnie sprzedaż tańszych win np. w dyskontach, a następnie konsumenci przechodzą do innych miejsc i win droższych. To dobry fundament dla dalszego rozwoju rynku - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Rozwój młodego rynku wina polega na popularyzacji

- Jeżeli chodzi o segmentację cenową to w ostatnich latach rosła sprzedaż w dyskontach i wina z niższej półki. Jest to jednak typowe dla młodego, rosnącego rynku, że nowi konsumenci wchodzą tam gdzie jest najłatwiej wejść do kategorii, czyli że rynek buduje się przez popularyzację, można powiedzieć, od dołu do góry. Jest to dobry model - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór.

- Ten model jest też bardzo dobrym fundamentem do dalszego rozwoju rynku, bo ci konsumenci, którzy w dyskontach dokonują swojego pierwszego zakupu, na razie wchodzą do kategorii, a później kupują w innych miejscach i droższe wina - dodaje.

- Dlatego wydaje mi się, że rozwój rynku przebiega w sposób naturalny. Dyskonty budują bazę nowych konsumentów, a ci nowi konsumenci później „odżywiają" rynek - mówi również.

Ambra podaje, opierając się na danych firmy Nielsen, że rynek wina w Polsce wzrósł wartościowo w roku 2013 o około 3 proc. do ok. 2,06 miliarda złotych po tym jak w 2012 roku wzrost wyniósł prawie 8,0 proc., a rynek osiągnął wartość 2,0 miliardów złotych.

W latach 2009-2011 rynek wina rósł w tempie 4,1-9,0 proc.

Ambra podaje też, że Nielsen prognozuje, iż rynek wina wzrośnie w 2014 roku o 5,0 proc. do 2,16 miliarda złotych.

Według prezesa Ambry można spodziewać się, że w ciągu najbliższych ośmiu lat rynek wina w Polsce będzie rósł w tempie 5-10 proc. rocznie.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Około 80 proc. przychodów realizowanych jest w Polsce.

Do Grupy Ambra należą takie marki jak Dorato, Cin&Cin, El Sol, Fresco, Pliska, Piccolo, a także Cydr Lubelski.

Obok własnych marek Grupa Ambra oferuje też wina importowane od światowych producentów, m. in. poprzez sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką Centrum Wina oraz jeden z wiodących winiarskich sklepów internetowych pod marką winezja.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Robert Ogór RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    sprzedaż wina w Polsce RSS ALERT    /    perspektywy rynku wina RSS ALERT    /    sprzedaż wina w dyskontach RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!