Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Rozwój rynku piwa w Polsce zmierza ku dywersyfikacji

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-02-2016, 13:05
Polski rynek będzie zmierzał w kierunku dywersyfikacji oferty produktowej. To odpowiedź na rosnące wymagania konsumentów, coraz bardziej świadomych i otwartych na piwne innowacje oraz piwa o mniejszej zawartości alkoholu – ocenia Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. Eksperci są ostrożni w stawianiu optymistycznych prognoz na przyszłość.
Rozwój rynku piwa w Polsce zmierza ku dywersyfikacji
W 2015 r. browary sprzedały 39,8 mln hl piwa (włącznie z eksportem), czyli o 0,7 proc. więcej niż w 2014 r.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

– Rynek piwowarski stara się dotrzymać kroku konsumentom, których oczekiwania, a także coraz większa wiedza na temat piwa i kultury piwnej, wyznaczają kierunki rozwoju branży. Od kilku lat są to niezmiennie: dywersyfikacja oferty produktowej, innowacyjność oraz dbałość o rozwój kultury piwnej - mówi Danuta Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

Polski rynek piwa jest już rynkiem dojrzałym i nasyconym. Po latach szybkiego rozwoju rynek piwa w Polsce ustabilizował się i nasycił. Trend ten odzwierciedlają dane GUS, z których wynika, że wielkość produkcji i sprzedaży rok do roku pozostaje na zbliżonym poziomie, poddając się tylko nieznacznym wahaniom.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!