Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ruszyła kampania informacyjno-edukacyjna „Nie palę, bo...”

Palenie wyrobów tytoniowych i powiązanych to problem nie tylko zdrowotny, ale i ekonomiczny – z badań wynika, że palący pracownicy tracą rocznie 20 dni roboczych „na dymka”. Celem rozpoczętej niedawno kampanii Pracodawców RP „Nie palę, bo…” jest edukacja pracowników i pracodawców w zakresie możliwości rzucenia tego nałogu.

Ruszyła kampania informacyjno-edukacyjna „Nie palę, bo...”
fot. materiały prasowe

– Kampania będzie prowadzona językiem korzyści – jej adresaci przekonają się na przykładach, jakie pozytywne skutki dla zdrowia i ciała, a także dla życia zawodowego, daje rzucenie palenia – powiedziała koordynująca projekt Patrycja Kosińska z departamentu funduszy europejskich Pracodawców RP podczas zorganizowanej konferencji inaugurującej projekt.

– W ramach planowanych działań wyruszymy w Polskę z mobilnym gabinetem medycznym, stworzymy specjalną aplikację pokazującą skutki palenia i wykorzystamy dedykowane materiały edukacyjno-informacyjne. Dla pracodawców i pracowników zorganizujemy też webinary, filmy instruktażowe i konkursy w mediach społecznościowych - dodała.

Kampania, realizowana w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020, to druga odsłona zorganizowanej w poprzednim roku akcji „Firma wolna od tytoniu”.

Podstawą aktywności planowanych w ramach kampanii jest odniesienie się do motywacji pracodawców i pracowników, którzy chcą podjąć walkę z nałogiem. Palenie wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych niesie za sobą szereg szkodliwych skutków zdrowotnych, ekonomicznych i społecznych, bo dotyka także osoby z bliskiego otoczenia palaczy – tak prywatnego, jak i zawodowego. Z tego powodu działania w ramach kampanii „Nie palę, bo…” będą skierowane także do osób niepalących. – Te osoby, mamy tu na myśli znajomych z pracy, mogą skutecznie motywować palących do walki z nałogiem – wyjaśniła Kosińska. – Stałe przebywanie w dymie tytoniowym powoduje szkodliwe i często nieodwracalne skutki dla zdrowia – podkreśliła podczas konferencji Anna Dela, Pełnomocnik Dyrektora ds. Badań i Rozwoju Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny, która opowiedziała też o poprzedniej edycji kampanii – „Firma wolna od tytoniu”, współorganizowanej przez NIZP - PZH.

Wiceprezydent Pracodawców RP Janusz Pietkiewicz przypomniał, jak istotne są działania wprowadzające politykę ograniczenia używania wyrobów tytoniowych i powiązanych w zakładach pracy. – Ważne jest edukowanie – wskazywanie osobom palącym alternatyw, które są przede wszystkim zdrowe dla organizmu – zaznaczył.

więcej informacji:

papierosy RSS ALERT    /    palenie papierosów RSS ALERT    /    rynek papierosów RSS ALERT    /    tytoń RSS ALERT    /    kampania antynikotynowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.29.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!