Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Ruszyła kampania nt. picia skierowana do kobiet w ciąży

Too young to drink" (za młody by pić) to hasło międzynarodowej kampanii społecznej, która ruszyła w Sosnowcu (Śląskie). Celem akcji jest zwrócenie uwagi na zagrożenia wynikające z picia alkoholu przez kobiety w ciąży.
  • Autor: PAP
  • Data: 18-09-2015, 14:45
Ruszyła kampania nt. picia skierowana do kobiet w ciąży

Na ulicach miasta oraz w przychodniach, szkołach, parafiach, szpitalach i aptekach Sosnowca rozklejane są plakaty związane z kampanią - identyczne we wszystkich 35 krajach uczestniczących w tej międzynarodowej kampanii.

"Tegoroczny plakat akcji +Za młody by pić+ przedstawia noworodka w drinku alkoholowym z kostkami lodu, miętą i cytryną" - powiedział Andrzej Wojciechowski z wydziału zdrowia Urzędu Miejskiego w Sosnowcu. Dodał, że Sosnowiec przystąpił do tej międzynarodowej akcji po raz drugi. Ubiegłoroczny plakat przedstawiał "noworodka wewnątrz butelki po napoju alkoholowym".

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak poinformował Wojciechowski z danych urzędu wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat do jednego z ośrodków w woj. śląskim zajmujących się rehabilitacją dzieci z FASD (Fetal Alkohol Spectrum Disorder), czyli Poalkoholowym Spektrum Wrodzonych Zaburzeń trafiło ok. 700 dzieci z Sosnowca.

"Dlatego chcemy, aby ta kampania trafiła do osób w różnym wieku, chcemy edukować zarówno uczniów jak i osoby starsze. Dodatkowo przygotowaliśmy m.in. specjalne widokówki z noworodkiem z plakatu, które wysyłamy do poradni ginekologicznych, przekazujemy je również nauczycielom, którzy realizują w szkołach programy profilaktyczne o tej tematyce" - dodał Wojciechowski.

Kampania potrwa do 9 października.

"Alkohol to toksyna i nie ma bezpiecznej dawki dla dziecka rozwijającego się w łonie matki" - przestrzegają organizatorzy kampanii. Jeśli kobieta w ciąży pije alkohol, musi się liczyć z następującymi konsekwencjami: poronieniem, uszkodzeniami mózgu dziecka, a także wzroku, słuchu, układu ruchu (jako konsekwencje uszkodzenia układu nerwowego). Mogą to być również wady narządów wewnętrznych (m.in. serca, nerek), zaburzenia pamięci, opóźniony rozwój mowy, zaburzenia emocjonalne, w tym często nadpobudliwość.

Kampania "Too young to drink" jest kontynuacją podjętych przez Sosnowiec kilka lat temu działań na rzecz podniesienia świadomości zagrożeń wynikających z picia alkoholu przez kobiety w czasie ciąży. Jednym z nich była konferencja "Trzeźwa matka - zdrowe dziecko" z udziałem m.in. lekarzy i psychologów, prowadzono też szkolenia w tym zakresie m.in. wśród nauczycieli i pedagogów.

Kampanię "Too young to drink", która odbywa się w kilkudziesięciu krajach prowadzi European FASD Alliance. Jej celem jest zwiększenie świadomości problemu FASD wśród kobiet i społeczności (FASD jest pojęciem obejmującym szereg wad wrodzonych i uszkodzeń mózgu w wyniku przedurodzeniowej ekspozycji na alkohol).

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!