Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Słabe wyniki Carlsberga w Europie. Wzrost w Azji

Carlsberg nie może zaliczyć minionych miesięcy do udanych. W drugim kwartale roku grupa odnotowała spadek zysku operacyjnego do niespełna 3 mld koron duńskich (DKK), podczas gdy w analogicznym okresie poprzedniego roku zysk wynosił 3,6 DKK. Jednocześnie przychody netto spadły poniżej 19 mld DKK.

Słabe wyniki Carlsberga w Europie. Wzrost w Azji
Fot. carlsberggroup.com

W całym pierwszym półroczu zysk operacyjny grupy Carlsberg spadł o 12 proc. – z 4,054 do 3,583 mld DKK. Jednocześnie zanotowano niewielki wzrost przychodów – z 32,058 mld DKK w pierwszym półroczu 2014 do 32,402 w tym roku.

Objętość piwa grupy spadłą w ciągu pierwszych sześciu miesięcy aż o 5 proc., głównie z powodu spadków notowanych w Europie Wschodniej.

Wschodnia część Starego Kontynentu nadal była rynkiem niestabilnym. Negatywny wpływ na wyniki grupy miały przede wszystkim czynniki makroekonomiczne oraz inflacja w Rosji.
Rynek rosyjski skurczył się o 9 proc., a Ukraiński aż o 17.

W drugim kwartale w całym regionie przychody netto spadły o 23 proc., a zysk operacyjny aż o 35 proc. W ciągu całego półrocza wyniki były jeszcze gorsze – przychody netto zmniejszyły się o 26 proc., a zysk operacyjny o 45 proc.

Lepsza sytuacja została zanotowana w Europie Zachodniej, choć i tam wyniki trudno określać jako zadowalające. W ciągu pierwszego półrocza przychody netto wzrosły o 2 proc., podczas gdy zysk operacyjny zmniejszył się o 7 proc.

Najlepsze wyniki odnotowano w krajach skandynawskich, Polsce oraz we Francji. Zgodnie z opublikowanymi danymi w Polsce wzrosty odnotował Okocim oraz Kasztelan, a wolumen Somerby wzrósł aż o 38 proc.

Słabe wyniki na rynku europejskim były rekompensowane przez wyraźną poprawę sytuacji w Azji. Dobre wyniki zanotowano przede wszystkim w Indiach, Nepalu, Kambodży oraz części Chin. W całym regionie przychody netto wyniosły 7,984 mld DKK wobec 5,925 w pierwszym półroczu 2014.

Cees 't Hart, dyrektor generalny Carlsberga, podkreślił, że pierwsza połowa roku okazała się dla grupy dużym wyzwaniem, m.in. ze względu na trudności w Europie Wschodniej oraz niższe od oczekiwanych rezultaty na zachodzie Europy, na które wpływ miały złe warunki pogodowe. Przyznał, że poprawa wyników w Azji nie jest wystarczająca, aby na koniec roku zrekompensować spadki notowane w Europie. Z tego też powodu zapowiedział, że zwiększenie zaangażowania w celu poprawy efektywności.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Cees 't Hart RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    Okocim RSS ALERT    /    Kasztelan RSS ALERT    /    Somersby RSS ALERT    /    browary RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.29.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!