Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Sprzedaż alkoholi w internecie? Najwyższy czas zapytać kiedy, a nie czy będzie możliwa

Strona 2 z 4


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 22-05-2020, 13:38

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w Polsce, handel alkoholem przez Internet nie jest dozwolony. Potrzebne są więc pilne zmiany i likwidacja  ograniczeń wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości z roku 1982. Ustawa ta bezpośrednio nie zakazuje sprzedaży wina (czy alkoholu) przez Internet. Jej zapisy w tym zakresie były rożnie interpretowane, aż do rozstrzygnięcia  Naczelnego Sądu Administracyjnego w 2016 r. W wyroku jednoznacznie stwierdzono, że ustawa nie pozwala na sprzedaż alkoholu w sieci. Problem polega na tym, że zdaniem sądu, w przypadku zamówień składanych przez Internet, sprzedaż następuje poza sklepem, a to właśnie nie jest dozwolone.

- Ustawa o wychowaniu w trzeźwości powstała w czasie stanu wojennego, gdy nie mogło być jeszcze mowy o internecie. A zatem po pierwsze legislator powinien przyznać, że internet już istnieje, a po drugie, że jest kanałem dystrybucji i narzędziem gospodarczym, bo całą masę rzeczy można kupić w internecie łącznie z produktami FMCG – mówi Maciej Ptaszyński wiceprezes Polskiej Izby j Handlu.

- Zakaz sprzedaży to silny PR mentalny, a podejście osób odpowiedzialnych za to jest pryncypialne, a nie do końca racjonalne. W 2018 roku wszyscy byliśmy przejęci ograniczeniem handlu w niedziele, a w cieniu tej ustawy weszła też w życie ustawa zezwalająca samorządom na wprowadzanie zakazu sprzedaży alkoholu, z którego część skorzystała - dodaje.

- Ustawa z 1982 roku była nowelizowana z 98 razy, co jest chyba rekordem świata. Poszczególne opcje polityczne nie zdecydowały się na napisanie nowej ustawy, tak  żeby była aktualna w XXI wieku. W takich spotkaniach o sprzedaży przez internet uczestniczę już od 16 lat i w argumentach nie posunęliśmy się ani o krok. Argumenty strony przeciwnej są od lat takie same: pierwszy - nie bo nie, drugi - że społeczeństwo będzie rozpijane, trzeci – że można sobie wyjść i kupić – wskazuje Karol Majewski.

- A wyrobów takich jak moje - ekskluzywne, leżakowane - w sieciach handlowych nie można kupić, a przez internet trafiłbym do nowej grupy odbiorców – takich, którzy spotykają się w restauracjach czy hotelach i zastanawiają się gdzie można kupić te produkty. A niestety nie można, najlepiej przyjechać do mnie. Internet pozwoliłby mi na dotarcie do wielu, wielu odbiorców, klientów i konsumentów – podkreśla Karol Majewski.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu przez internet RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu RSS ALERT    /    internet RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    Witold Włodarczyk RSS ALERT    /    Maciej Ptaszyński RSS ALERT    /    Karol Majewski RSS ALERT    /    Andrzej Faliński RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    Nalewki Staropolskie RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    PIH RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Obserwator 2020-05-22 14:11:54
    Frisco nie pyta, Frisco sprzedaje. A jak zabiorą koncesję, to znajdzie się kolejna gmina, zarejestrują kolejna firmę i będą dalej działać
  • Koneser 2020-05-24 06:49:17
    Wystarczy karta debetowa, a nie kredytowa. Są konta od 13 lat. Reszta się zgadza. W sumie dziwi mnie utrzymywanie przy życiu komuszej ustawy w czasie parcia na dekomunizację wszystkich i wszystkiego. Ciekawe kto na tym zbija fortunę.
  • Małgorzata 2020-05-24 23:23:21
    Absolutnie zły pomysł. Czy mamy mało kłopotów? Każdy alkoholu tylko stacjonarnie tak jak leki na receptę. Bardzo zły pomysł.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!