Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Sprzedaż alkoholi w internecie? Najwyższy czas zapytać kiedy, a nie czy będzie możliwa

Strona 3 z 4

Maria Andrzej Faliński, ekspert ds. handlu, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego nie ma najmniejszych wątpliwości, że sprzedaż alkoholu przez internet powinna być w Polsce dozwolona. - Cały handel przechodzi w tej chwili na systemy multichannelowe czyli wykorzystujące wiele kanałów sprzedaży i nie rozumiem dlaczego alkohol ma być z tego wyłączony. Poza tym przy sprzedaży zdalnej można dochować wszystkich warunków bezpieczeństwa moralnego czy społecznego wynikającego z zagrożeń spożywania alkoholu. Po trzecie jestem zdania, że nie ma sensu dyskryminować żadnego kanału komunikacji i sprzedaży – mówi Faliński.

Maciej Ptaszyński podkreśla, że nieodpowiedzialne spożycie alkoholu to tylko ułamek procentu zachowań wszystkich tych, którzy alkohol kupują, zaś internet jest i będzie ważnym medium i kanałem dystrybucji. Ważne jest, aby te produkty sprzedawać odpowiedzialnie i nie sprzedawać ich konsumentom nieletnim.

- W sklepach da się to zrobić i w internecie też jest to już przecież robione. Trzeba mieć po pierwsze kartę kredytową, a poza tym przy odbiorze wymusić na osobie odbierającej zamówienie pokazanie dowodu osobistego i wtedy jest dowód, że alkohol kupuje osoba pełnoletnia, a o to chyba przede wszystkim chodzi. W branży online istnieją już rozwiązania i nie trzeba nic więcej robić, żeby zapewnić tę odpowiedzialną sprzedaż.  Nie ma żadnych uzasadnionych podstaw, żeby tej sprzedaży internetowej nie było i trzeba powiedzieć wprost, że stosowane są dziwne pryncypialne rozwiązania i udawanie, że internetu nie ma – mówi Ptaszyński.

Politycy po cichu są na tak

Jak się okazuje wśród polityków nie ma ostrego sprzeciwu wobec sprzedaży przez internet, ale brak jest odwagi do zmiany ustawy z 1982 roku. Co mówią politycy na temat umożliwienia sprzedaży alkoholu przez internet? - Jak to z politykami bywa, często wszyscy są na tak, ale zmian nie ma. Powiedziane zostało już wszystko na temat bezpieczeństwa zakupu alkoholi przez internet. To nie jest zakup impulsowy, to nie jest zakup podczas imprezy, bo dostawca nie dowiedzie alkoholu w 15 minut. Poza tym trzeba mieć kartę kredytowa, którą ma tylko osoba dorosła, a na dodatek można sprawdzić PESEL w dowodzie. My, tak jak PIH, jesteśmy za tym, aby wprowadzić nakaz sprawdzania dokumentów. W internecie kontrola jest pełna – mówi Witold Włodarczyk.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu przez internet RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu RSS ALERT    /    internet RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    Witold Włodarczyk RSS ALERT    /    Maciej Ptaszyński RSS ALERT    /    Karol Majewski RSS ALERT    /    Andrzej Faliński RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    Nalewki Staropolskie RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    PIH RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Obserwator 2020-05-22 14:11:54
    Frisco nie pyta, Frisco sprzedaje. A jak zabiorą koncesję, to znajdzie się kolejna gmina, zarejestrują kolejna firmę i będą dalej działać
  • Koneser 2020-05-24 06:49:17
    Wystarczy karta debetowa, a nie kredytowa. Są konta od 13 lat. Reszta się zgadza. W sumie dziwi mnie utrzymywanie przy życiu komuszej ustawy w czasie parcia na dekomunizację wszystkich i wszystkiego. Ciekawe kto na tym zbija fortunę.
  • Małgorzata 2020-05-24 23:23:21
    Absolutnie zły pomysł. Czy mamy mało kłopotów? Każdy alkoholu tylko stacjonarnie tak jak leki na receptę. Bardzo zły pomysł.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!