Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Sprzedaż alkoholi w internecie? Najwyższy czas zapytać kiedy, a nie czy będzie możliwa

Strona 4 z 4

- Mamy sygnały ze strony rządu, że się nad tym zastanawiają i stosunek polityków jest generalnie pozytywny, ale najtrudniejszym momentem jest przejście z pozytywnego stosunku na konkrety i stworzenie przepisów. Myślę, że jest to dobry moment, bo internet zawładnął światem jeszcze bardziej niż pół roku temu i to jest dobry moment - dodaje.

Branża spirytusowa chce więc testowego wprowadzenia sprzedaży alkoholi przez internet w ramach Tarczy Antykryzysowej, bo zamrożenie życia gospodarczego i społecznego z powodu pandemii koronawirusa, negatywnie wpływa na sytuację polskich producentów, a to może doprowadzić do załamania branży i spadku wpływów do budżetu państwa z tytułu akcyzy.

Sprzedaż alkoholi przez internet  to szansa dla przedsiębiorców podczas pandemii COVID-19. To możliwość dla małych i średnich firm na dotarcie do konsumentów ze swoimi produktami. Sprzedaż alkoholu online pomoże też branży gastronomicznej, a także jest szansą na zwiększenie rozpoznawalności polskich producentów za granicą i wzrost eksportu.          

- Skoro w Europie i całym cywilizowanym świecie taka możliwość istnieje, to dlaczego my jesteśmy w ogonie Europy i działamy na podstawie ustawy z 1981 roku, gdy internet nie istniał? Jednym z ostatnich państw, która wprowadziła taką możliwość, była Łotwa i zrobiła to teraz w czasach pandemii – mówi Witold Włodarczyk.

- Najprostszym sposobem jest to, żeby tytułem testu wprowadzić sprzedaż internetową w ramach kolejnej tarczy i obecnej sytuacji pandemicznej – tak jak wprowadziła to Łotwa. Dlatego proponujemy, żeby w Polsce rząd wprowadził sprzedaż internetową alkoholi, tytułem testu, na 6 miesięcy, żeby zobaczyć jak to funkcjonuje i zobaczyć czy są jakieś miejsca, gdzie należy zwiększyć bezpieczeństwo – dodaje.

- Argument fiskalny to chyba jedyny argument, który może przemówić do rządu, bo roczne nasza branża wpłaca 8 mld złotych do budżetu. I choć trudno przewidzieć jak będzie wyglądał ten rok, to tak czy inaczej nie będzie to 8 mld złotych. Więc, jeśli znajdziemy jakieś wsparcie to dobrze, ale jeśli nie to będzie kolejna dziura w budżecie spowodowana brakiem wpływów z akcyzy – podkreśla Witold Włodarczyk.

- Czas na nową ustawę, bo chyba już nikt nie jeździ samochodem z 1982 roku, chyba, że jest to samochód zabytkowy – podsumowuje prezes ZP PPS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu przez internet RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu RSS ALERT    /    internet RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    Witold Włodarczyk RSS ALERT    /    Maciej Ptaszyński RSS ALERT    /    Karol Majewski RSS ALERT    /    Andrzej Faliński RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    Nalewki Staropolskie RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    PIH RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Obserwator 2020-05-22 14:11:54
    Frisco nie pyta, Frisco sprzedaje. A jak zabiorą koncesję, to znajdzie się kolejna gmina, zarejestrują kolejna firmę i będą dalej działać
  • Koneser 2020-05-24 06:49:17
    Wystarczy karta debetowa, a nie kredytowa. Są konta od 13 lat. Reszta się zgadza. W sumie dziwi mnie utrzymywanie przy życiu komuszej ustawy w czasie parcia na dekomunizację wszystkich i wszystkiego. Ciekawe kto na tym zbija fortunę.
  • Małgorzata 2020-05-24 23:23:21
    Absolutnie zły pomysł. Czy mamy mało kłopotów? Każdy alkoholu tylko stacjonarnie tak jak leki na receptę. Bardzo zły pomysł.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!