Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Alkohole i używki

Sprzedaż piwa do HoReCa rośnie niezbyt imponująco, ale jest potencjał

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2016, 12:32
Sprzedaż piwa przez browary w Polsce dla segmentu HoReCa rośnie, ale poziom nie jest zbyt imponujący. Polacy na razie wolą konsumować piwa niekoniecznie idąc do pubu, ale jest potencjał do wzrostu w tym segmencie – oceniają przedstawiciele branży.
Sprzedaż piwa do HoReCa rośnie niezbyt imponująco, ale jest potencjał
fot. Shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Poziom nie jest imponujący. W 2015 r. powstało ponad 100 nowych podmiotów zajmujących się warzeniem i sprzedażą piwa w tej grupie, czyli bardzo małych producentów, powiązanych mocno z gastronomią. Przyrost wobec lat ubiegłych to około 5 pkt. proc. – mówi Danuta Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

- Waga sprzedaży do HoReCa jest związana silnie ze sposobem i nawykami konsumpcji konsumentów. Na przykład w Wielkiej Brytanii jest kultura pubu, czyli ludzie po pracy idą do pubu, żeby napić się piwa i to jest sposób konsumpcji. Kiedy myślą o piwie idą do pubu – mówi prezes  Browarów Polskich, Guillaume Duverdier.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!