Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Starzejące się społeczeństwo to wyzwanie, ale i szansa dla branży piwnej

- Od początku lat 90. średni wiek Polaka wzrósł o ok. 7 procent. Obecnie na każdego mężczyznę w wieku 18-24 lat przypada dwóch w wieku 50-65 lat. Już w 2020 roku ten stosunek będzie wynosił 3:1. Dlatego grupa tzw. złotego wieku jest jednym z filarów naszej działalności - mówi Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Starzejące się społeczeństwo to wyzwanie, ale i szansa dla branży piwnej
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej fot. KP

Kampania Piwowarska działa w obszarze pięciu grup konsumentów, tzw. filarów. "Grupa złotego wieku" to najczęściej mężczyźni w wieku 55+. Piją piwo rzadziej niż młodsze pokolenie, ale poszukują lepszego, bardziej bogatego smaku. Do tej grupy odbiorców KP kieruje marki Dębowe i Pilsner Urquell. 

Młodsi mężczyźni, w wieku 25-49 lat, tworzą główną grupę docelową o nazwie "męski świat". - W portfolio mamy wiele marek wychodzących im naprzeciw, jak Tyskie, Kozel czy Pilsner Urquell. Typowy konsument w tej grupie grupa pije piwo przed telewizorem lub podczas spotkań w męskim gronie, które służą zacieśnianiu więzi - mówi Highcock.

Kolejny filar to okazje do konsumpcji związane ze spotkaniami obu płci. W kategorii "piwo dla niego i dla niej” Kompania Piwowarska widzi marki Lech i Redd’s. - Jest to grupa wiekowa 18-34 lat, gdzie spotkania zazwyczaj odbywają się w mieszanym towarzystwie. Mają one jednak mniejszą częstotliwość niż właściwe dla "męskiego świata" wyjścia na piwo - dodaje Highcock.

Pozostałe filary Kompanii Piwowarskiej to grupa "młodzi dorośli" klasyfikowana wiekowo jako 18+, gdzie wiodącą marką jest Lech, a także konsumpcja piwa do posiłku, gdzie KP promuje Książęce i Lech Free. 

- Zauważamy, że grupą konsumentów, która coraz bardziej zainteresowana jest piciem piwa niż innych napojów alkoholowych są kobiety. Wyzwaniem jest dla nas to, że konsumenci stają się coraz bardziej wymagający. Natomiast ceny piwa powoli i nieznacznie spadają. Prawdopodobnie osiągnęły już najniższy możliwy poziom. Uważam też, że sama kategoria jeśli chodzi poziom konsumpcji osiągnęła już punkt nasycenia - dodaje prezes Kompanii Piwowarskiej.

Na początku marca ruszyła także nowa kampania "Wspólnie z Leszkiem zmień swoje miasto na lepsze", która czerpie z sukcesu akcji „Leszek Chmielewski”. Lech zaprasza konsumentów do zgłaszania projektów, które mogą polepszyć życie w miastach. Na ich realizację KP przeznaczy 1 mln zł. Będzie to 5 dużych grantów o wartości 100 tys. zł każdy i 20 mikrograntów po 25 tys. zł. Zgłoszenia będą zbierane do 4 kwietnia, a głosowanie na zwycięskie projekty potrwa od 27 kwietnia do 31 maja.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Andrew Highcock RSS ALERT    /    rynek piwa 2016 RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    konsumpcja piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • rusineck 2016-03-21 14:47:45
    Konsumenci są coraz bardziej wymagający, a my uważymy im to samo dziadowskie Tyskie, zmienimy butelki i etykietki a oni się kolejny raz nabiorą i nabiją nam kabzę. Kiedy KP zrozumie, że ludzie szukają piwa wyrazistego, posiadającego smak i aromat, a nie piw o różnych nazwach a smaku i aromacie tym samym, czyli żadnym?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!