Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Stock Spirits Group optymistyczna co do rynku wódki w Polsce w 2016 r.

Stock Spirits Group, jeden z wiodących producentów alkoholi mocnych w Europie Środkowej, optymistycznie patrzy na rynek wyrobów spirytusowych w Polsce w 2016 roku, mimo ciągłego odczuwania skutków podwyżki podatku akcyzowego dwa lata temu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Richard Hayes, dyrektor marketingu i sprzedaży Stock Spirits Group.

Stock Spirits Group optymistyczna co do rynku wódki w Polsce w 2016 r.
fot. ŁR

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 13-01-2016, 11:01

- Jesteśmy bardzo optymistyczni i ogólnie mam wrażenie, że rynek odnosi się optymistycznie do nadchodzącego roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Richard Hayes.

- Spodziewamy się wzrostu wartości i wolumenów sprzedaży i wygląda na to, że podwyżka akcyzy nie będzie już miała na to tak dużego wpływu, ponieważ widzimy ożywienie na rynku - dodaje. 

Jednak producenci alkoholi spirytusowych wciąż odczuwają skutki podwyżki podatku akcyzowego o 15 proc. od stycznia 2014 roku, przez co rynek wódki przechodzi od tamtego czasu przez spore zawirowania. Na rynku wzrosła też mocno walka konkurencyjna i rozpoczęła się wojna cenowa.

Jak to wpłynęło na strategie producentów i jak one się zmieniły ze względu na konieczność dostosowania się do nowych warunków?

- To prawda, że podwyżka podatku akcyzowego miała duży wpływ na rynek producentów wódki, jednak w ciągu ostatnich 10-12 miesięcy rynkowi udaje się stopniowo podźwigać. Widzimy mniejsze spadki w ujęciu total, a w niektórych segmentach zauważamy ponowne wzrosty – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Richard Hayes.

- Producenci oczywiście nie siedzą z założonymi rękami i starają się sprostać trudnej sytuacji. Część z nich stara się podnieść wolumen sprzedaży obniżając ceny produktów, inne firmy z kolei przyjęły odmienną strategię i zdecydowały się na podwyższenie jakości i rozbudowanie portfolio wyrobów przy jednoczesnej podwyżce cen - dodaje.

- Nasza firma zdecydowała się pójść tym śladem - wprowadzamy na rynek różnorodne produkty wyższej jakości, takie jak np. marka Saska. Staramy się dać polskim konsumentom produkty wysokiej jakości, które są nieco droższe i dają też możliwość nałożenia wyższej marży przez naszych klientów detalicznych. W ten sposób nawet w ogólnym wolumenie jesteśmy w stanie zaoferować i rozwinąć jeszcze lepszą jakość – podkreśla Richard Hayes.

Na rynku wódki trwały zawirowania związane z podwyżką akcyzy. Na początku 2014 roku produkcja wódki drastycznie spadła, ze względu na wzrost akcyzy. Z kolei zwiększona produkcja i nasilone zakupy przypadły na ostatnie miesiące 2013 roku, przed wprowadzeniem podwyżki. 

W ciągu 11 miesięcy 2015 roku w Polsce wyprodukowano 85,5 miliona litrów wódki czystej w przeliczeniu na 100-proc. alkohol. To o ponad 11 proc. więcej niż w takim samym okresie roku 2014, ale jednocześnie około 14 proc. mniej niż w 2013 roku, przed podwyżką akcyzy.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    Stock Spirits Group RSS ALERT    /    Richard Hayes RSS ALERT    /    akcyza na alkohol RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.29.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!